beren op mijn pad? ja, héé véél.......... ijsberen - Reisverslag uit Le Havre, Frankrijk van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu beren op mijn pad? ja, héé véél.......... ijsberen - Reisverslag uit Le Havre, Frankrijk van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

beren op mijn pad? ja, héé véél.......... ijsberen

Door: marjolijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

12 Maart 2013 | Frankrijk, Le Havre

dag 3: dinsdag 12 maart.
ik heb goed en warm geslapen.
Werd wakker van luide scheepstoeters en zwaar geronk: gordijn omhoog en ik zag weer een joekel van een schip de haven uit varen.
Na een paar koppen thee en opgepiepte franse croissantjes eens bij de buren gaan kijken.
Er lag een dikke laag stuifsneeuw, maar er was weinig nieuwe sneeuw gevallen.
Ik heb met rubber hamer giga brokken ijs van de camper gebikt en Henk&Winnie zijn vertrokken, zij willen zo snel mogelijk naar het 'zonnige zuiden?'
sms van Joke: Heleen en Marian staan weer vrij, maar zij staat volledig ingesneeuwd. Vóór een meter, achter een meter, meter loopruimte om de camper. De politie is op de hoogte maar kan niets doen. Ze hebben steun aan elkaar, maar verwachten niet vandaag nog aan het rijden te komen. Hulp kan er dus niet komen.
Ze zijn met 3 campers (Heleen heeft een busje, zonder toilet), ze hebben steun&troost aan elkaar.
Ik heb in le Havre in het gemeentehuis wifi gevonden. Zoon Floris belde net (niets vermoedend) op en vroeg vrolijk: ben je lekker op pad??
Hij heeft gekeken hoe het weer is: beneden Nantes is het boven het vriespunt.
Ik ga dus zo proberen hier weg te komen.
Route: le Mans, Tours, dat hoop ik te redden.
Gelukkig is de camper OK, gas genoeg voor de kachel, stroom genoeg voor muziek en laptop, water genoeg voor de wc.
en uiteraard eten&drinken genoeg!
Vooral proberen het goede humeur te bewaren hihi haha (kan de smileys niet vinden).

(net een vrolijke sms van zoon Alexander: in Groningen heerlijke zon, maar wel frisjes.....)

ik hou jullie op de hoogte!
liefs van lijn

• 12 Maart 2013 - 12:19

Marga Schollaardt:

Lieve Marjolijn,

Je doet het tot nu toe weer uitstekend! Jammer dat de drie anderen vastzitten. Laat ze de ANWB bellen! Bij mij was de hulp er binnen een kwartier in de Appenijnen!Ik denk aan jullie en duim voor jullie. Ik kon niet mee ivm afstuderen jongste zoon op 28 maart.Groetjes, Marga

• 12 Maart 2013 - 12:55

Wiljanne:

Ja dan sta je zo maar allen en is de andere camper weg maar wie denkt er nu aan sneeuw.Ik zit in Portugal in appartement, maar vandaag ook slecht.Hier regen inplaats van sneeuw.Wij kennen elkaar van Nordhorn .Heel veel sukses en ik lees graag verder wiljanne

• 12 Maart 2013 - 14:44

Magrietha:

Ik was al bang dat je ook ingesneeuwd zou zijn. Hier heeft het gisteren de hele dag gefieseld en er stond een ijzig koude noordooster. Ik heb 10 minuten gerend (5 min heen en 5 min terug) en heb de rest op de crosstrainer gedaan. Het is nu mooi weer, zon, maar weer die koude wind. Ga jij maar gauw naar het zuiden, naar de zon, wij vermaken on hier wel in de kou. Kachel aan, Glühwein, borstrok, lange onderbroek, je kent het wel :). Goede reis verder.

• 12 Maart 2013 - 16:48

Henriette:

Det je ipodje het weer ?

• 12 Maart 2013 - 17:01

Corrie Huisman:

Via de media volg ik vanuit Castelnaud-de-Gratecambe de sneeuw-ontwikkelingen op de voet. Fijn dat ik nu ook weet hoe het met mijn reisgezelschap staat!
    Succes en doe voorzichtig! Ik hoop jullie snel en veilig te zien!
    Corrie Huisman

• 12 Maart 2013 - 19:35

Ria Feeburg:

Hoi,
    Zal me even voorstellen, ben een zus van Heleen.
    Vind het leuk met jullie mee te lezen.
    Helaas loopt het begin van de vakantie een beetje anders dan verwacht, helemaal voor Heleen, Marian en Joke.
    Maar heb er alle vertrouwen in dat het goed komt en ze morgen verder kunnen.
    En dan op weg naar de zon!!
    Hartelijke groeten, Ria.

• 12 Maart 2013 - 19:53

Madelon:

het komt vast goed. jullie hebben de 'spirit' : ijzersterke vrouwen , zoals je al FB-te en zo is t... ciao

• 12 Maart 2013 - 19:58

Ria Van Der Land:

Oeps, dat is een slechte start van jullie vakantie. En dan heb jij nog geluk Marjolijn dat je niet vaststaat. Ben benieuwd wanneer de anderen sneeuwvrij zijn, want volgens het nieuws kan dat nog wel even duren. Hopelijk hebben ze van alles genoeg bij zich maar dat zal wel. Wens je toch een goede reis verder en ik blijf jullie volgen. groetjes Ria

• 12 Maart 2013 - 23:16

Lies:

Hoi eskimo Marjolijn,
    Weet je zeker dat je tom-tom de route soleil aangeeft? Het lijkt meer op de siberische richting.Als je skiers ziet, zit je verkeerd. Volgens mij wordt dit een tour de surprise! Maar vooral geniet ervan ,want zulke ervaren campers lukt alles. Volg je getrouw op je pad,altijd leuk te lezen.Liefs Lies.

• 13 Maart 2013 - 00:21

Magrietha:

hé meissie, maak je ook foto's, zet die erbij, kunnen we ongeveer meemaken wat jij ervaart.!?

• 13 Maart 2013 - 09:17

Margriet:

Oh meid, zoiets maak je nooit meer mee! Wat een ervaring!Jij hebt wat te vertellen over het begin van de reis. Maar ik hoop dat je snel op pad kunt. Goeie reis en succes. gr. Margriet

• 13 Maart 2013 - 11:43

Berdine:

Dag Marokkogangers

Wat een (koud) avontuur! Maar het komt allemaal weer goed! Hoop dat de andere dames op tijd sneeuwvrij komen want vast zitten is geen fijn gevoel.
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen via dit medium. Ik wilde a.s zondag richting Zuid Duitsland vertrekken maar stel het even uit vanwege de kou en sneeuw.
    Deze winter duurt wel erg lang. Gelukkig schijnt hier nu de zon dat maakt het toch wat vrolijker.
    Verder veel succes en plezier(komt weer).
    Berdine van Leeuwen

• 13 Maart 2013 - 20:59

Hoi Lijn,
    Blij dat ik gisteravond nog hoorde dat je vorstvrij stond. Wij hebben vanmiddag in de sneeuw gelopen, de winter is hier nog niet voorbij. Volgende week donderdag hebben we eentoernooi in Oss, afwachten wat het weer doet. We hebben eenbb besproken en betaald in Uden, dus we gaan in ieder geval. Geen toernooi, dan stadten met de mienen. Ook wel leuk. Zie uit naar je nieuwe verhalen. Knuffel.