herfst 2015 - Reisverslag uit Bergentheim, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu herfst 2015 - Reisverslag uit Bergentheim, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

herfst 2015

Door: marjolijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

18 Oktober 2015 | Nederland, Bergentheim

Bergentheim oktober 2015,
de zomer voorbij.

Het is koud, het gras ligt al vol herfstbladeren. Regen, heel veel regen.
Een traktor rijdt af&aan, het mais is eraf, dus ik zie in de verte weer koeien.
Mijn letterlijk uitzichtloze zomer is ten einde.
Brrrrrrrr, ben blij dat ik volgende week naar mijn zonen op Malta vlieg, daar schijnt het nog 30graden te zijn.

Mijn laatste schrijven blijkt van 9 juni te zijn, toen vertrok ik uit Tsjechië na de crematie van mijn broer in Praag.
We hadden in Arnhem een mooie afscheids ceremonie met vele vrienden van mijn broer Pieter.
Op de begraafplaats Moscova, waar ik in 2003 mijn moeder, in 2007 mijn vader en nu mijn broer memoreerde. We verstrooiden zijn as op het familie graf.

Er volgde een warme zomer, maar zo voelde het niet.
Afscheid&loslaten, het doet pijn. Mijn hart is verkild, geen zonnewarmte komt er doorheen.
Fijne ontmoetingen, vooral met campersolo’s, die rouw&verdriet goed kennen.
Ik zoek rust, maar blijf heen&weer rennen om de eenzaamheid te ontlopen.

De campersolo week in Groenlo heb ik heel wat ‘gegluurd bij de buren’ en zo een wensenlijst samengesteld voor een nieuwe camper.
Ik heb sinds 2007 ruim 150 duizend kilometers solo genoten van mijn camper ‘Cochlea’ maar mis zaken als airco en cruise control.
Ik heb weer ervaren dat het leven zo maar voorbij kan zijn, dus waarom uitstellen wat je graag wil?
Plan is op de beurs in Dusseldorf eind augustus naar een nieuwe camper te kijken.
Maar…… er kwam een prachtige occasion op mijn pad, dus sinds juli rijd ik in een super buscamper met meer toeters&bellen dat op mijn wensenlijst stonden.
Al veel reisjes gemaakt: beurzen, festivals, Dusseldorf, wijnfeest Saarburg, Zeewolde, Giethoorn, Jazz by the Sea…… allemaal ‘testritten’ voordat ik op ‘overwinter reis’ ga.

Al jaren ben ik van plan de Hollandse Wintermaanden te ontvluchten, maar steeds kwam daar iets tussen. Mijn plan van vorig jaar om 3 maanden naar Suriname te gaan heb ik laten varen. Ik heb nu zoveel in een nieuwe camper geïnvesteerd dat die nu niet de winterstalling in gaat.
Gelukkig gaan er vele campers richting ZON, op het campersolo reisplein vind ik een lange lijst reiswensen richting Spanje / Portugal.

Eerst had ik het plan om een 50+ cursus Spaans te volgen in de buurt van Marbella, die begint 2 november.
Omdat de meeste campermaatjes naar Portugal gaan en ik me daarbij aan wil sluiten, is investeren in Spaans nu niet praktisch.
Bovendien vertrek ik iets later.
Volgende week vlieg ik een week naar Malta, waar inmiddels mijn oudste zoon Alexander ook woont. Floris zit er al anderhalf jaar zeer tot zijn genoegen.
Bovendien ben ik in gesprek met een kundig ‘therapeut’ die mij helpt uit mijn depressieve bui te komen.
Ik wil deze zinvolle gesprekken nog even voortzetten en rij zondag 8 november richting Praag.
Naar mijn schoonzus Mila, die dapper probeert haar leven zonder partner vorm te geven.
Wij zullen 15 november op gepaste wijze Pieter’s verjaardag gedenken, dwz met een concert of een fles Berenburg.
Met een lach & een traan.
Dan ook nog even naar mijn tandarts, want ik ben een vulling verloren, dus een Tsjechische Kroon in mijn mond? Tsjechische kronen zijn een stuk goedkoper dan euro’s!

Ik ben van plan in maart weer terug te zijn in Nland voor het inmiddels traditionele camper-paasweekend.
Misschien vanuit Portugal een vliegtripje naar Malta met kerst&oud/nieuw ??

Ik hoop dat ik binnenkort weer in de ‘mood’ ben om mijn reisbelevenissen te beschrijven. Dat heeft voor mij altijd heel verhelderend gewerkt, dus ik moet mezelf daar maar weer toe zetten.

tot later,
liefs van lijn

  • 18 Oktober 2015 - 22:03

    Madelon:

    lieve Lijn, ik heb je gemist en ook je verhalen. Ik zal je de hele winter missen; maar ik hoop je niet zo nodig te hebben als de vorige winter, toen je er telkens voor me was, ondanks je eigen 'dingen' en narigheid.
    Het heeft me enorm geholpen om de eenzame wintermaanden door te komen
    Ik hoop dat jij zelf deze winter ook kunt genieten van zon en zonen en andere liev(hebbend)e mensen om je heen.
    Als je op het randje hebt gestaan (zoals jij het eergister noemde), weet je dat het leven erg kort maar zeker "lebenswert" is: geniet ervan - wees de narigheid voor ....
    Ik wens je een hele warme winter !! liefs Lon

  • 19 Januari 2016 - 15:10

    Diny Vierhoven, Roden:

    Hoi Lijn, je laatste verslag was indrukwekkend. Wat kan een mens veel verstouwen en verwerken. Ik hoop dat je snel met de hulp van je therapeut, weer je leventje oppakt, met verre en vele reizen. Ik zie je volgende reisverslag tegemoet, want ik geniet er enorm van. Groetjes van Diny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bergentheim

2015

uit & thuis met marjolijn

Recente Reisverslagen:

29 Februari 2016

marjolijn

08 Februari 2016

overwinteren! door Spanje naar Portugal

08 Februari 2016

2015, november in Praag

18 Oktober 2015

herfst 2015

09 Juni 2015

juni 2015
marjolijn

ik maakte al vele reizen en reisverslagen. naar Thailand (2006) naar Frankrijk/Italie (2008) naar India (2008) ook nog reisverslagen van lang geleden over ons leven in het Midden Oosten. Binnenkort met de camper op stap, zie wel waar ik kom. Dit is een mooie plek om mijn verhalen achter te laten, voor wie ze lezen wil.........

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 1171
Totaal aantal bezoekers 179610

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2020 - 28 Oktober 2020

Op reis? Op voorgoed! Naar Asturias

28 Oktober 2019 - 01 April 2020

Winter 2019-2020

10 Oktober 2018 - 15 Maart 2019

2018/19 overwinteren

27 Augustus 2017 - 28 Maart 2018

Winter 2017-2018

22 Mei 2015 - 22 Mei 2015

2015

06 September 2014 - 06 November 2014

Balkan & Turkije met Vagebond

26 Februari 2014 - 27 Maart 2014

2014, een jaartje weg uit Groningen.........

07 November 2013 - 27 November 2013

kon bakka in swietie sranang

07 Juli 2013 - 20 Juli 2013

op stap door NL en iets verder

01 Mei 2013 - 31 Mei 2013

solo door Spanje

12 Maart 2013 - 31 Mei 2013

met Vagebond naar Marokko

07 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

solo noord wijnreis

22 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

nu eens niet solo

15 April 2012 - 01 Juni 2012

weer met de camper op stap

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

met de campersolo's op stap

Landen bezocht: