weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

weer thuis

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

10 Augustus 2012 | Nederland, Groningen

daar zit ik weer, in Groningen in mijn senioren appartementje.
Wat een rust, na ruim 2 weken met de jongelui op stap!
Zondag hebben we wat geluierd en gewandeld. Ik liep langs de boulevard van Gijon en kwam 2x 2 vriendinnen van Floris tegen, voel me hier al helemaal bekend. Er stond erg veel wind, dus spectaculair om de windsurfers te zien. Flink eb/vloed verschil, nu breed strand met heel veel zonaanbidders, later slaan de golven hoog over de stoepen.
Boodschappen gedaan in de zondag-winkel voor een laatste familie maaltijd: nassi, ketjap boontjes, balletjes met pindasaus........
en toen was de gezins-vakantie voorbij en begon het hard te regenen.
Alexander liep met Floris naar de bushalte, daar blijkt een heel grote 'tourist parking' te zijn waar wel 20 campers stonden, gratis!
dus wie gaat er mee naar Gijon volgend jaar?
De tent was schoon geregend en droog gewaaid, dus maandagochtend konden we snel inpakken. De thuisreis: 1700km voor de boeg! Bij Bilbao konden we eindelijk LPG tanken, dat is in Spanje nauwelijks verkrijgbaar!! Dus indien nodig kan de verwarming weer aan....
Toen we bijna Spanje uitreden een sms van Floris, die zat op zijn kantoor zwaar af te kicken van een fantastische week.
We hielden de tolwegen. Kost een paar centen, maar........... dan schiet je ook op. Alexander is gek op sturen, dus dat geeft ie met moeite af. Ieder 2 uur even pauze en ........ gaat ie weer! een perfect chauffeur. We zouden geen camping zoeken maar slapen in de camper: 2 op bed en één op de grond. Omdat we flink opschoten besloten we tot voorbij Parijs te rijden, dat was op de heenreis ook goed bevallen. Om één uur in de nacht, Alexander lag te slapen, Anna zat naast mij, ik in volle overgave aan mijn navigator, reden we in 40 minuten om/door Parijs. Stop bij het eerstvolgende tankstation en 'bed gemaakt'. van 2 tot 6 geslapen en toen weer door: ontbijt op de parkeerplaats van McDonalds in Breda. Koffie, broodje en WIFI.
en zo waren we voor in de middag al in Bergentheim: 1700km in 27 uren, helemaal niet mijn stijl, maar ik had nu ook een onvermoeibare bijrijder.
Direkt de was- en droogmachine op volle toeren, open haard aan, pizza's uit de diepvries en op tijd naar bed.

woensdag de camper door de wasstraat, gras gemaaid en een hek geplaatst om de poepende honden buiten mijn erf te houden.
En toen weer naar Groningen! in de Suzuki Splash, dat is wennen!!! opgepropt met 3 personen, grote tassen schone was en tent, past net.

donderdag het traditionele etentje in het Museum Café met een paar collega's, boodschappen doen bij Appie, mijn broer Pieter kwam op zijn scooter vanuit Stroobos waar hij zijn boot aan het opknappen is. Na 2 flessen wijn bleef hij toch maar slapen en vertrok vanmorgen om half negen weer.
Ik wen weer aan de 'senioren' omgeving: dinsdag een buurman (61) overleden en een buurvrouw komt ook nauwelijks haar bed meer af.
Dat is een andere energie dan tussen 31 duizend jonge mensen en veel muziek op een fantastisch festival in Portugal! BOEM BOEM BOEM.
Ik heb genoten, ook al mocht de muziek van mij af en toe wel even zacht (een paar uur in de nacht?). Fijn dat mijn zonen me meegevraagd hebben, ik hoop dat ik nog lang fit genoeg blijf om deze spektakels te kunnen meemaken!
en straks weer SOLO, lekker rustig en langzaam (nou ja... Duesseldorf?) Maar mijn slakkenhuis heeft bewezen groot genoeg te zijn voor 4, lang leve COCHLEA !!

dit was liefs van lijn, nu eens niet solo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

nu eens niet solo

met de kids naar BOOMfestival

Recente Reisverslagen:

10 Augustus 2012

weer thuis

04 Augustus 2012

gijon,

04 Augustus 2012

BOOM festival PORTUGAL

27 Juli 2012

MADRID, straks naar Portugal

20 Juli 2012

op naar Portugal
marjolijn

ik maakte al vele reizen en reisverslagen. naar Thailand (2006) naar Frankrijk/Italie (2008) naar India (2008) ook nog reisverslagen van lang geleden over ons leven in het Midden Oosten. Binnenkort met de camper op stap, zie wel waar ik kom. Dit is een mooie plek om mijn verhalen achter te laten, voor wie ze lezen wil.........

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 751
Totaal aantal bezoekers 179530

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2020 - 28 Oktober 2020

Op reis? Op voorgoed! Naar Asturias

28 Oktober 2019 - 01 April 2020

Winter 2019-2020

10 Oktober 2018 - 15 Maart 2019

2018/19 overwinteren

27 Augustus 2017 - 28 Maart 2018

Winter 2017-2018

22 Mei 2015 - 22 Mei 2015

2015

06 September 2014 - 06 November 2014

Balkan & Turkije met Vagebond

26 Februari 2014 - 27 Maart 2014

2014, een jaartje weg uit Groningen.........

07 November 2013 - 27 November 2013

kon bakka in swietie sranang

07 Juli 2013 - 20 Juli 2013

op stap door NL en iets verder

01 Mei 2013 - 31 Mei 2013

solo door Spanje

12 Maart 2013 - 31 Mei 2013

met Vagebond naar Marokko

07 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

solo noord wijnreis

22 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

nu eens niet solo

15 April 2012 - 01 Juni 2012

weer met de camper op stap

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

met de campersolo's op stap

Landen bezocht: