MADRID, straks naar Portugal - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu MADRID, straks naar Portugal - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

MADRID, straks naar Portugal

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

27 Juli 2012 | Nederland, Groningen

vanuit een bloedheet Madrid: het wordt vandaag 45 graden (gisteren 41).
De jongelui pakken de spullen in en straks rijden we naar het westen, richting Portugese grens.

We vertrokken zondagavond vanuit Bergentheim. Het was wat later geworden, want er moest nog een racefiets opgehaald worden uit Duitsland en dus het fietsenrek er weer op. Floris zal straks op de oude Kogomyata van zijn vader naar zijn werk kunnen fietsen!
Om half tien zagen we een prachtige zonsondergang vanaf de brug over de IJssel, de A1 bij Deventer waar we kort geleden nog met de camperclub bij 'OP STELTEN' stonden. Het beloofde in NL eindelijk zomer te worden, maar daar wachtten wij niet op.

Omdat Alexander en ik beurtelings sturen, en Anna opgekruld in haar 'holletje' op de bank ligt, konden we flink doorrijden. Na ieder 2uur stop&fourage (mijn nieuwe navigator roept dat het tijd is voor pauze!!) en om 4 uur in de ochtend reed ik, bijna solo, over de Periférique rond Parijs. Een bijzondere ervaring!
Uiteindelijk besloten we bij Bordeaux een camping te zoeken, aan de binnenzee bij ...les Bains? we kwamen om ongeveer 3 uur aan: geen zee te bekennen: een baai vol droog gevallen boten! maar toen we 's avonds langs de kust liepen om de zon onder te zien gaan: heen over het strand en terug water tot aan de kademuur en alle boten dobberden weer. Schitterend te zien hoe snel het water stijgt en rond de vers gebouwde zandkastelen de grachten vollopen. Ook slippers en badtassen spoelen weg.
Helaas de beloofde terrasjes niet gevonden dus bij de camper&tent onder de bomen een laatste drankje. Een heerlijke douche en lekker slapen, horizontaal, op een bed.
Dinsdag door een gebied van vele hectares produktie bos naar Biaritz. Eerst nog door een franse supermarkt, uiteraard, en op zoek naar DuckTape en purschuim, want de dakramen beginnen eruit te vallen. Het plastic is na 12 jaar dus verteerd en nu vallen overal stukjes uit, maar helaas brak ook de sluiting af. De ramen zijn nu door Anna deskundig afgeplakt. Anna heeft veel technisch en vooral praktisch inzicht, cre-eert geweldige oplossingen.
Filmend met mijn nieuwe fototoestel reden we pas om een uur of 3 het Spaanse Baskenland in. Over de tolwegen (kassa!!) want het is nog een héél eind naar Madrid. We hebben een camping gereserveerd voor woensdag pas, maar willen toch wel goed slapen. Om 9 uur in de avond, foto van de zonsondergang vanaf de ringweg Madrid, even later zijn op de camping Alpha. We mogen zelf een plek uitzoeken en rijden door naar achteren, op verzoek van Anna vlakbij het toiletgebouw. Toen de tent onder de bomen stond (met moeite en hamers de haringen in de stenen grond geslagen) keken we eens door de heg naar de 'buren' . Een afschuwelijk klein keffend hondje verstoorde onze gelukzalige vakantie stemming. Hondje was alleen thuis, er stonden een aantal héél grote caravans, en voor een paar ton auto's onder dekzeilen die tussen de bomen gespannen waren. Bij daglicht iets beter kunnen kijken: niet de buren die je als vriend zou kiezen, maar die je zeker te vriend moet houden...... Franse nummerborden maar het spreekt een andere taal. De kinderen spelen in een zwembadje en spreken ook engels, hoofdzakelijk kreten uit de wereld van Boksen.
Wij zijn woensdagochtend met de bus&metro de stad in gegaan, naar de tourist info, een hop-on-hop-off buskaartje gekocht en lui Madrid aan ons voorbij laten gaan.
Tóch teveel gelopen en tóch niet genoeg water gedronken bleek later.
De busstop terug is aan de andere kant van de ringweg, een flink stuk lopen naar de camping. Anna werd 'door de hitte bevangen' dus even rustig zitten, veel water drinken en toen de zon achter de bomen was even het zwembad in. Daar kom je de andere campinggasten tegen: veel tattoo en goud, geen camperaars maar 'kampers' .
Om 8 uur weer met de bus stad in. Op een terras een 'happy hour' : 4bier&4tappas voor 12 euro! (nou ja, op het tarras 2 euro extra).
Toen naar de metro om Floris op te halen. Veel straat artiesten en muziek, een mexicaanse groep met heerlijke muziek&dans (ik heb uiteraard even mee gedanst). Met de metro naar het vliegveld zou een uur duren. Floris landt om 12.10 uur, dan kunnen we misschien nog net met de metro (rijdt tot half 2) in het zuiden van de stad komen en met een taxi naar de camping. Goeie planning, maar....... toen wij net in de metro overgestapt waren sms van Floris: 2 uur vertraging! snel de metro uit en terug richting centrum, naar een kroeg waar we 'prettig' kunnen wachten. Uitnodigend bord buiten: 5 bier voor 3 euro.......
Leuke kroeg, goeie muziek en een bugget vol ijswater met 5 flesjes van 200ml. Dat was dus geen fluitje voor een cent, maar wel 10 fluitjes voor 6 euro. Met een stuk pizza in de hand de metro weer in, we moeten met de laatste rit op het vliegveld komen. Heel ver lopen voordat we bij de aankomsthal waren, doodstil, hier en daar een wachtende/slapende reiziger in een stoel. Om kwart over twee kwam Floris als eerste door de schuifdeuren, een dierbaar weerzien!!!!
Een taxi zette ons binnen een half uur voor 40 euro af bij de camping, waar wij spoedig aan de Grolsch zaten! Zo werd het laat, Floris moest direct de Spaanse gitaar weer even vasthouden en met kaarsjes en een peuk en een pils werd het half vier voor we gingen slapen.
Floris wilde om half tien bij de NL Ambassade zijn om zijn paspoort te verlengen, dus de broertjes op tijd het bed uit (het wordt ook al gauw bloedheet in de tent). Anna en ik namen de bus om 12 uur en op een terras troffen we elkaar, via een lekker 'salad-buffet' weer hop-on in de bus, maar in de brandende zon zaten we allen te dommelen, Madrid ging ongezien aan ons voorbij. We zij bij een park uitgestapt en languit in het gras, tussen veel verliefde stellen, met een biertje en uitzicht op iemand die ge-body-paint werd.
Met de laatste metro kaartjes naar de meest zuidelijke halte, daar een paar tassen boodschappen verzameld en met een taxi naar de camping. Het was vreselijk warm, het wachten was op onweer.
nou!! en dat kwam, eindelijk. Gelukkig had ik een stormband om de luifel vast te zetten, maar de zonneluifels die bij de buren hingen al snel aan flarden. De mooie auto's : 1 mercedes AMG, 2 Porsche Panamera, 1 Porsche Cayenne in de regen&storm.
wij zaten binnen aan de zuurkool, daarna buiten aan de rum-cola, ik ben om één uur mijn afgekoelde bed ingedoken, de jongelui hebben het geloof ik nog lang volgehouden.
Nu gaan we dus voor het eerst rijden met 4 personen in mijn Cochlea.
Eerst langs bij een camper-service om te kijken of er iets aan de koelkast gedaan kan worden of dat ie alleen deze hitte niet aankan. Wij zien toch wel uit naar koude dranken op het festival!

tot later!

• 27 Juli 2012 - 14:25

Ineke:

Hoi allemaai, Leuk om jullie wederwaardigheden te lezen bij het thuiskomen uit de Ardennen en Maastricht! Kijk uit naar je volgende verslag Marjolijn. Ineke.

• 27 Juli 2012 - 16:41

Marjolijn:

Grolsch moet wel koud gedronken worden dus enige aandacht aan de koelkast schenken.
    vr.gr.en goede reis.
    jan B.

• 27 Juli 2012 - 18:37

Charlotte:

Fijn zo gezellig samen en genieten! liefs Charlotte

• 27 Juli 2012 - 18:51

Broertje Pieter:

Vergeet die koelkast maar, die is prima maar kan niet meer dan een graad of 20 koelen. Als je terug bent een ventilatortje onbouwen (zoals ik heb) en je probleem is over!

• 27 Juli 2012 - 20:54

Henriette:

GEZELLIG,gezellig allemaal.
    ik heb hier in it een bekeuring gehad die is blijven zwerven 63 gereden waar het 50 was. met de kamper.om een lang verhaal kort te maken het is opgelopen tot bijna 1000 en er was geen ontkomen aan.zelfs drie zoenen voor de agent hielpen niet.ik vertel het je maar om mensen te waarschuwen als ze bep.italiaanse dingen niet betalen……….;) groetjes en geniet

• 29 Juli 2012 - 01:29

28/7/2012:

Super, zo´n trip met je kids (nou ja...) Have a nice `Boom festival` !

• 30 Juli 2012 - 13:26

Van Lies:

Bij thuiskomst weer leuke verslagen van jou gelezen. Ben nog niet echt gewend aan wifi in hotels,dus niet zo veel op internet geweest. Nu dus weer leuke verhalen,ook van Erik-Thijs en Marleen. Zij zijn met een fantastiche reis bezig in mexico- Peru en Colombia. Hebben zojuist de Inka trail gelopen.Vlgs beide HORROR maar fantastisch!. Kijk uit naar alle verhalen. Goede reis en geniet van de kinderen!.

• 31 Juli 2012 - 01:08

Dorotique: