gijon, - Reisverslag uit Gijón, Spanje van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu gijon, - Reisverslag uit Gijón, Spanje van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

gijon,

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

04 Augustus 2012 | Spanje, Gijón

Zaterdag 4 augustus,
Gijon, Spanje, beetje bewolkt en 'gewoon' 23 graden. Dat voelt heerlijk koel, vergeleken met de laatste week in Portugal.
Gisteravond om 6 uur hier aangekomen en eerst Floris afgezet bij zijn kamer, met alle spullen die we voor hem meebrachten uit NL (gitaren & versterker, racefiets & -kleding en helm (verplicht hier).
Op de camping eindelijk weer een horizontale plek, stroom, douche, winkeltje met vers brood, wat een luxe!! Direct een was gedraaid, alles had de kleur van de woestijn, het beddengoed bahama beige... En onze lijven onder een stromende douche, in plaats van je haar wassen in het meer.
Floris kwam later met de bus naar de camping en toen zijn we de 5km langs de boulevard gelopen, naar de stamkroeg Blue Sky.
Daar troffen we vele bekenden van Floris, een aantal van hen had ik vorig jaar oktober ook ontmoet. Het was een hartelijk welkom, heerlijk bier & cocktails, wifi dus facebook bijgewerkt en mijn laatste verslag eindelijk verzonden. In Portugal werkte wifi niet.
Met een taxi terug naar de camping en heerlijk geslapen in de koelte en vooral de STILTE !!
Vanmorgen maar eens begonnen met de 'badkamer' schoon te maken, alles is bedekt met een laag bruin fijn woestijnstof. Bekend uit mijn vroeger leven in het Midden Oosten.

Inmiddels is iedereen wakker (het is 5 uur, happy hour!) dus we lopen zo weer de boulevard langs en treffen Floris voor een avondje Gijon. Een leuke stad, 2x zo groot als Groningen, veel wind, veel bolle zeilen in de baai, lekker ziltig zeewindje, veel beach clubs met alle soorten luie stoelen en zelfs een parkeerstrook waar ik gisteravond 6 campers zag staan! Over een maand heeft Floris een kamer aan deze boulevard. Samen met 2 vrienden huren ze een appartement voor 600 in de maand. Deze appartementen zitten juli/augustus in de touristen verhuur voor die prijs per week.

Morgen een dagje afscheid van Spanje. Misschien nog even online, anders wordt dat weer van uit de PlusMarkt in Bergentheim! Maandag moet Floris weer naar zijn werk en gaan wij huiswaarts.
De planning is woensdag weer in Bergentheim te zijn, daar ruilen we de camper voor de Splash en donderdag weer naar Groningen, Anna moet weer aan het werk.
Dan gaat het 'gewone' leven weer beginnen............
Waar zal ik eens naar toe gaan?
Allereerst 15 augustus een aantal stukken 'red een kaas' ophalen in Beesd.
Dan genieten van de Noorderzon en het Groninger Museum
en in ieder geval 26 augustus naar de Camper Salon in Duesseldorf !!! Daar staan we met duizenden!! campers op de parkeerplaatsen van de grootste camperbeurs van Europa! Onder de startbaan van het vliegveld, met veel plezier, Bier&Bratwurst en nieuwtjes uit de camperwereld.
Ik moet nieuwe dakramen want die vallen er bijna uit. Mijn camper zit met steeds meer DuckTape in elkaar, het is geen gezicht.

Het is nog steeds zaterdag, nog net, we hebben heerlijk gegeten in een restaurantje waar veel 'lokalen' zaten, altijd goed! Hadden net ons drankje, een heerlijke Rioja, toen we het Wilhelmus hoorden!!!! We gingen uiteraard direct staan (en mee zingen) en zagen dat Naomie uit Groningen GOUD gezwommen had en ook nog iemand zilver!
Na een uitstekende maaltijd zijn we naar Blue Sky, Floris' 2e huiskamer, gelopen. Met een beker thee en wifi sluit ik deze dag af. Ik neem zo een taxi en zie morgen wel wie er wakker wordt, en hoe laat. Adios! Hasta luego.

Vanuit Asturias wensen wij jullie een fijn weekend,
tot later!!
liefs van lijn & de familie

neef Gijsbert: gefeliciteerd! Je bent binnen een uur jarig, maak er een mooie dag en een mooi jaar van

• 05 Augustus 2012 - 00:55

Jan Karel :

Goede reis terug naar hoge en nattere noorden, vanuit Vinaros, 150 km van Alicante. De weergoden van de spaanse tv hebben het over regen ten noorden van Barcelona. Ben benieuwd wat dat hier betekent.

• 06 Augustus 2012 - 18:35

Dorotique:

heb 't belangrijkste nieuws gemist, je verblijf in portugal, je bent nu onderweg naar nederland, groetjes