Sziget camping - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu Sziget camping - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

Sziget camping

Door: liefsvanlijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

08 Augustus 2010 | Hongarije, Boedapest

wat een belevenis!
na noodweer onderweg (het verslag wat ik gisteren schreef komt nog als ik op mijn laptop kan inloggen) sliep ik vannacht 25km ten noorden van Wenen. Gratis camperplaats naast het zwembad, dus vanmorgen een kilometer!!! gezwommen.
toen op de koffie bij een vriendin van vroeger, woont in Wenen. Als kinderen gingen onze bevriende ouders vaak samen met ons, 6 kinderen op vakantie.
Toen ik ging tanken voor ik de autobaan naar Budapst op zou gaan: een lifter met bordje Budapest! een leuke duitse vrouw van 41 deze keer. Het werd weer een heel gezellige reis (mijn duits wordt steeds beter met al die lifters).
Om 7 uur kwamen we in de stad, bij een Donau brug is zij uitgestapt en ik heb het (slecht aangegeven) Sziget Eiland gevonden. Wat een drukte, overal nederlandse jongelui met tenten en oude VW busjes, verbaasd MIJ te zien met mijn dikke camper. Toen ik eindelijk mijn armbandjes had moest ik 2x door een controle van de camper: verrassing: geen glas, geen alcohol, geen messen.............
Ik ben gematst, 2 goeie flessen wijn uit de koelkast werden 'weg gegooid'. Alle kastjes met kleren, toillet, verwarming, werden goed bekeken, het luik in de vloer (waterpomp) maar niet het luik onder de mat (drankkelder).........
Toen op zoek naar de VIP camping waar ik extra voor betaald had. Helaas alleen voor tenten en geen campers!
Morgen komt mijn zoon Alexander, hij mag mijn VIP kaart hebben, dan sta je vlak naast main stage, dat had voor mij toch niet gehoeven! Ik mocht wel even op internet in de VIP tent, vandaar nu mijn verslag.
Inmiddels heb ik me door nederlandse jongens uit laten leggen hoe ik weer in dit weblog kon komen om te schrijven. Nu hoor ik achter me: ha, museum Groningen! (ik heb mijn museum vest aan), ja, heelveel nederlanders. Naast mij staat een camper met een ned. stel met 2 kinderen, 10 en 13, verder meestal 20ers,
Ik ga mij hier prima vermaken, ik heb de fiets en ga de stad in, Maar je ook allerlei cursuusen doen: potten bakken, cursus Hongaars, Tshirts drukken, verzin het maar.
nu ga ik kijken of er ergens wat te eten is, veel kramen gezien, anders heb ik nog volop voorraad in de camper. Schijnt de zon al in Groningen?
(er schijnt noodweer geweest te zijn bij mijn broer in de buurt, maar toen was ik al weg)
fijne zomer verder,
liefs van lijn
Tot later

• 08 Augustus 2010 - 23:22

Alxndr:

Daaag moeders!

Klinkt geweldig, nog twee nachtjes en 1500 km en ik ben erbij, als VIP dus?! VET!

big hug en tot bijna!

• 09 Augustus 2010 - 14:26

Lies:

Lieve Marjolijn, Heb even in de rats gezeten met alle slecht weer berichten. Gelukkig gaat het je goed. Veel plezier in Sziget en tot later

• 09 Augustus 2010 - 19:40

Hennie 10-2:

leuk daar en ik benijd je een beetje...kan op internet zien welke bands er spelen en op welk podium,en nina haagen komt ook en direct,zucht...maar ben hier ook goed bezig,want Pam is op kamers en heeft nog de nodige steun nodig,hier was vandaag goed weer 21graden, doe veel terrasjes en af en toe met NINA ONZE BUUR OP 4 hEB aLAN GEHAD EEN WEEKJE dus nu alles weer gewoon,hart,gr en geniet maar!!!!!