op weg naar Budapest - Reisverslag uit Jiříkov, Tsjechische Republiek van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu op weg naar Budapest - Reisverslag uit Jiříkov, Tsjechische Republiek van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

op weg naar Budapest

Door: liefsvanlijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

05 Augustus 2010 | Tsjechische Republiek, Jiříkov

lieve mensen,
ik had alle reisjes die ik dit jaar al maakte willen beschrijven, maar dit wordt de eerste!

dinsdag 3 augustus vertrok ik met de camper. Bij Oldenzaal de grens over, nog even diesel en LPG tanken en daar zat op de stoeprand een jongeman met een grote rugzak. Ik vroeg waar hij heen wilde: Kazachstan!! of ik richting Oberhausen ging? Ja hoor! en dan Hannover, Leipzig, Dresden........
en zo vlogen de uren en kilometers voorbij. Leuke verhalen, hij was al sinds 9 mei op reis, o.a. 800 km gelopen naar Santiago de Compostella.
Toen ik om 6 uur in Bautzen de autobaan verliet was hij 623 km verder.

Ik ben inmiddels aangekomen in Jirikov, Tsjechie, bij mijn broer en schoonzus. We hebben al 2 dagen allerlei klusjes aan de camper gedaan en ik ben er helemaal klaar voor!
Morgen nog even wat leuke dingen doen hier in de omgeving, en dan op weg naar Budapest.
Ik ga een week naar het Sziget Festival en wil ook uitgebreid de stad bekijken. Van horen zeggen: het is de mooiste stad van Europa, zelfs mooier dan Praag! nou, dat kan ik me niet voorstellen, ik vind Praag absoluut eindeloos. Ik ga het dus zelf zien.
Sziget Festival, het grootste festival van Europa, daar zal ik o.a. mijn zoon Alexander met een aantal vrienden uit Groningen treffen. Er worden 400.000 bezoekers verwacht! meer dan duizend bands op 60 podia! Ik heb een plaats op de VIP camping, met zwembad, Wifi, en goed sanitair.... de fiets achterop de camper, ik kom er wel........

nu duik ik mijn heerlijke bed in, misschien nog even de kachel aan? het is overdag mooi weer, maar 's nachts wordt het behoorlijk koud. Maar ik heb een goeie verwarming en als het moet een elektrische deken.
Ja, dit heeft nog weinig met kamperen te maken.

truste, liefs van lijn

• 05 Augustus 2010 - 21:30

Marjolijn Hendriksen:

ik zie op deze site dat het regende in Tsjechie vandaag??
    nou, wij hebben geen druppel gehad, zelfs de hele middag zon, ik heb heerlijk met de hogedruk water gespeeld, mijn zonneluifel is weer stralend schoon.

• 06 Augustus 2010 - 07:43

Anneke Kiestra:

leuk om op deze manier van je te horen!
    Ben benieuwd naar je ervaringen in Boedapest.
    Na een muziekweek in de Auvergne ga ik volgende week in Steenwijk met Handel aan de slag. Concert 14 aug 15 uur in de Martinikerk!
    Goede reis en veel plezier daar,
    liefs,
    Anneke.

• 06 Augustus 2010 - 07:48

Eva:

Heel veel plezier en liefs aan Pieter, Mila en Alexander!

• 06 Augustus 2010 - 09:04

Sandra:

Leuk om te lezen wat je allemaal gaat doen.
    Doe de groeten aan Pieter nu je daar nog bent.
    Een hele goede reis gewenst.
    Liefs Sandra en kees

• 06 Augustus 2010 - 10:12

Gieny:

Hoi Lijn,
    dat festival klinkt heftig, maar je zult je vast vermaken!!!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslagen. Veel plezier en liefs van Gieny

• 06 Augustus 2010 - 10:27

Nico:

Hoi marjolein

klinkt heel goed lieve marjolein.

veel plezier in het tjechizche, en een goede reis naar je festival.

Ik hoop dat je er heeeel veeeel plezier beleeft,
    ga maar lekker uit je dak,
    je bent maar 1x jong, nietwaar?

liefs, Nico

• 06 Augustus 2010 - 13:50

Hennie 10-2:

had ,n vrindje,die ook santiago de comp.deed,dus bekent,petje af voor die dude.Heb je ook aan oordopjes gedacht? onderweg ergens kopen hoor!en zorg voor veel w.c.papier...enne ook flesjes water,zwempak ook mee?Hier net een weekje Alan gehad en hem net teruggebracht met auto.ben zo benieuwd hoe je het vind...waarschijnijk fantastisch ...houwe zo.. veel plezier en geniet maar mateloos!!!!!gr. en liefs van de Holm

• 08 Augustus 2010 - 11:22

Charlotte:

leuk je resiverslag te lezen. Ik heb mij aangemeld. Wij zitten nu in Canada. Gaan vandaag naar Quebec en via Montreal zakken wij af naar Washington. genieten van de natuur, de vele contacten en rusten lekker uit.
    Veel plezier en dikke kus van ons beiden JK en Charlotte