Februari 2018 - Reisverslag uit Alicante, Spanje van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu Februari 2018 - Reisverslag uit Alicante, Spanje van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

Februari 2018

Door: Marjolijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

28 Februari 2018 | Spanje, Alicante

Februari 2018
Dat was dus Marrakech, ma-a-salama! Tot weerziens?
Ik rij naar Essaouira, leuk stadje aan de kust.
Kreeg een bericht van Anke&Lex: zij blijven hier een paar dagen, op weliswaar slechte camping maar loopafstand naar t stadje.
Duurt lang voor ik de ‘bebouwde kom’ Marrakech door ben.
De route is 200 km. Het wordt halverwege pas mooi, ik rij door enorme plantages argan bomen, hier&daar loopt een geitenhoeder. Grote borden langs de weg: Argan Olie en produkten te koop.
Regelmatig een road block, waarom? Om de politie aan het werk te houden? In Saudi wilden ze altijd in de kofferbak kijken, hier mag ik altijd doorrijden.
Ik ben moe, stop voor lunch&siesta op stormachtige plek met mooi uitzicht. Precies op tijd rij ik weer weg, in mijn spiegel zie ik, vanuit het niets? een stel jonge kinderen aan komen rennen. Bedelen? Ga maar naar school!
Ik kom met grote bocht de berg afrijden en zie ineens ... de zee!!! Blijkbaar het bord (max70km) niet, want bij de zoveelste polite controle post moet ik aan de kant.
Bekeuring ! ik reed 81........ dat kost me 150Dh, welkom in Essaouira.
Ik vind de camping, helaaas VOL. Ik mag ff het terrein op, een troosteloze boel, geen spoor van de NL Possl van Anke&Lex. Die zijn vanmorgen vertrokken. Ik rij terug naar de grote CP aan de duinrand, veel campers, maar ook veel plek. Hier zou Izzy staan, een jonge Engelse vrouw die al 10 maanden solo op stap is in oud busje. Niet dus.
Ik klap mijn fietsje uit en rij over mooie lange boulevard naar de oude stad. Stoer ommuurd, mooi touristisch opgeknapt. Veel leuke winkeltjes, terrasjes, vissers, boten, restaurantjes.
Ik bestel thee&wifi en meld me op facebook. Krijg vrijwel direct antwoord van Mia: zij staan met hun groep (9 campers) aan de andere kant van de muur. Wegens sneeuwval is hun route gewijzigd.
Ik fiets de hele muur langs en heb een gezellige klets in comfortabele warme camper en heerlijke wijn. Ik besluit de volgende dag ook naar deze plek te komen, de politie gedoogt.
Ik fiets terug door de nacht, maar..... stom...... ik fiets niet de lange route langs de muur, maar door de stad. Ik verdwaal dus verschrikkelijk! Wat mis ik mijn telefoon met mijn ‘waar ben ik’ app!! Ik zie bij een benzine station een taxi, vraag hem waar de zee is, dan weet ik t wel weer.
Het is middernacht wanneer ik bij mijn camper ben.
De volgende ochtend parkeer ik naast de groep Far East Experience, 9 campers met NL platen.
Iedereen is het stadje in, ik loop door de souck, maak een afspraak voor hammam om 3 uur. Ik geniet een heerlijke lunch op een dakterras, met uitzicht over de stadsmuur met kanonnen, de oceaan, hoge golven, forse wind, strak blauwe lucht.
Zelfs een museum hier! 10Dh entree en loop ik door groot oud huis met interessant verhaal. Ben altijd weer verbaasd dat er in zulke smalle straatjes plek is voor soms heel grote panden.
De hammam is redelijk spartaans. Ik word schoon geschrobt, daarna een prima massage. Het had er van mij wel iets warmer mogen zijn.... maar deze steden zijn gebouwd op zomerse hitte, een klein elektrisch kacheltje verjaagt winterse kou&vocht niet.
Ik kom terug bij de camper en....... hele parkeerplaats leeg. Politie heeft zich blijkbaar bedacht, er wordt vandaag niet gedoogd.
Ik rij terug naar de CP aan het duin en inderdaad, daar staat de hele groep. Zij vertrekken morgen vroeg naar Marrakech, ik langs de kust naar t zuiden, nog steeds op zoek naar een camping met douche&wasmachine.
Goed geslapen, na een strandwandeling wil ik vertrekken, dan zie ik ineens het Engelse busje van Izzy. Wat leuk! Het is pas 10 uur, maar we kunnen wel ff lunchen, ik heb een grote pan heerlijke groente mix, zij heeft lekker brood.
Dan blijkt mijn gas t niet meer te doen. Ik wissel de fles, maar helaas. De vonk aansteker & het 12Volt contact doen t ook niet. We warmen de prak in haar busje, eten buiten in de zon, ze zwaait me uit, ik moet nu zeker naar een camping! Zonder gas moet ik op stroom.
Ik rij de prachtige kustroute richting Agadir. De route is indrukwekkend mooi, niet alleen de uitzichten maar ook de weg zelf! Er wordt hard gewerkt aan kwaliteit, Marokko wordt een comfortabel vakantie land. Hier wil ik graag voor betalen, de tol tarieven zijn zeer redelijk.
Ik vind de NKC geselecteerde camping AtlanticaParc in Imi Ouadar, van alle gemakken voorzien: wifi, was&droog machines, restaurant..... Ik krijg een plek toegewezen waar ik niet in pas, dus verder zoeken. Ik sta nu diagonaal, mijn bed ook beetje schuin, maar ja..... het restaurant is dicht maar ik heb stroom en kan koken in mijn elektrische rijstkoker. Fles wijn, iPad aan de lader, filmpje kijken.
Het stormt waanzinnig, ik sta aan alle kanten ingebouwd door campers, maar alles staat te schudden. De camping staat 95% vol met Fransen, wij weten inmiddels dat dat niet gezellig is. Ik fietste een rondje en zie 1 NL caravan, ik krijg wat info, oa dat in de ochtend de douches te weinig water leveren. Ik ga dus om 11 uur in de avond.
Het is donker, overal klapperende luifels. In de sani ruimte gaat automatisch de verlichting aan&uit, dus als er niets beweegt sta ik in t donker, onder een uitstekende douche. Ik ben warm&schoon, morgen de wasmachine.
Helaas, van de 3 machines zijn er 2 stuk, de andere heeft wachtrij. Droogtrommel is er niet. Ik lever mijn muntje weer in, betaal mijn overnachting en vertrek. Ik heb contact met 2 camperSolo maatjes, zij staan in Taroudant, klaar om over de Tizi-N-Test (route R203) naar Marrakech te rijden. Zij willen wel op mij wachten. Ik kies (helaas) niet voor de mooie route door ‘Vallee du Paradis’ maar neem de snelle route, langs (nou ja, door) Agadir.
Ik ben met lunch tijd op de CP, een lange parallel weg, aan beide zijden campers. De mazzelaars staan aan de zonne kant, daar laden de zonnepanelen op en vangen de schotel antennes signaal. Ik sta naast Hans aan de schaduwkant.
Een gezellige straat, men loopt wat heen&weer en kletst wat. Daarom vind ik een CP leuker dan een camping.
Wij stonden 5 jaar geleden met de Vagebond-groep om de bocht, langs de oude muur van het paleis (nu hotel), voor 1 nacht. Heb toen niks bekeken, nu neem ik de tijd om door het stadje te fietsen. Ik zoek de souck, maar kom in de kasbah terecht. Dit is een woonerf, er worden hier geen touristen verwacht, ik heb ook veel bekijks op mijn vouwfietsje. Krijg wel een goed beeld van het ‘gewone leven’.
Ik zoek een winkel waar ik een telefoon kan kopen, niet dus. Ik vind wel een groente winkeltje, koop wat verse groente geschikt voor nasi, ik heb nog een bak rijst in mijn vriesvakje, we eten met z’n 3en vanavond, gezellig! Hans maakt z’n befaamde kip van de BBQ.
Heerlijk gegeten, Wil komt met een tajine met gesauteerde bananen (allerlei soorten drank dus), genieten!
Wat leuk! Samen Solo!
Op zondag is er een grote markt. Wanneer je een paar markten gezien hebt.... allemaal gelijk, maar hier...... schapen, geiten, koeien, kalveren....... een giga beestenboel, geweldig!! Ik sjouw met Hans, geniet, we drinken vers geperste sinasappels, ik koop aardbeien&verse doperwten, en handschoenen voor 10Dh. Hoef ik voor €0.90 geen kouwe handen meer te hebben. Het is een mooie zondag, we zitten in de zon. Door ons straatje rijden paardenkoetsjes met touristen. Ook wij camperaars zijn een bezienswaardigheid. Dan loopt er een ‘marokkaans gezin’ langs, ze zien Hans’ Belgische nummerplaat en spreken ons aan. Een Marokkaanse moeder (jaar of 50?) met haar in Belgie geboren&getogen kinderen (jong volwassenen nu).
Leuke ontmoeting, mooie gesprekken. Op de foto! Grote Hans met grijze krullen in zijn nieuwe djellabba, tussen die kleine vrouwen, Marokkaans mooi maar volledig Belgisch opgegroeid.
Willy heeft tv en volgt het nieuws. Het is koud, de weersberichten zijn slecht: In Marokko sneeuw! op plaatsen waar mensen nog nooit sneeuw zagen. Op internet video’s van dode schapen die onder sneeuw bedolven zijn. Dramatisch!
De aarde warmt op? Het klimaat is behoorlijk in de war, en dan sta je als mensje machteloos.
Dat wordt dus geen mooie route door de Atlas. Voor ons een tegenvaller, maar voor mensen die hier in ‘tenten’ wonen een drama.
Maandag dus niet de bergen in, maar de camper’straat’ wordt ontruimd, wegens wegwerkzaamheden? Dus we vertrekken.
Dan spreek ik een NL camperSolo die hier al langer staat en de weg weet. We maken samen een fietstocht door de stad, wat leuk! Door de kashba, de souck, door straatjes met kleine bedrijfjes, het grote plein vol terassen&touristen... nu krijg ik een beeld van Taroudant. Er is ook een leer-looierij maar die ik bezocht ik al in Fez, wat een stank!!!
Ik navigeer ‘snelste route, met tolweg’ naar camping ‘relais de Marrakech’. 18 km buiten de stad.
Mooie camping, al goeie berichten van gehoord.
NL vrienden van Hans staan hier, hij zou hier over de niet-tol weg heen rijden. Hans staat er al!
Het is hier mooi, er lopen pauwen, maar......koud, regenachtig, modderig. Ik sta op stroom maar mijn kacheltje doet t niet. Later blijkt dat er geen 220V geleverd wordt. Gelukkig doen lampen, koelkast en elektrische deken het wel.
Er is wifi in het gezellige sfeervolle restaurant. En ........ een echt houtvuur!! En lekkere wijn, en leuke menu kaart. Ik zit voor de haard, met glas wijn en werk mijn sociale kontakten bij. Hans&vrienden komen ook nog ff eten, gezellig&confortabel.
Voor ik mijn warme bed in duik geniet ik een heerlijke douche. Morgen wasmachine?
De was ‘wordt gedaan’, dwz je betaalt en levert je was in. Maar er zijn nog 2 wachtenden voor mij! Eind van de middag krijg ik t schoon&droog terug.
Was van plan nog een keer Marrakech in te gaan voor lampen, maar heb geen zin meer. Blijf lekker bij de haard&wifi.
Heb Marokko beetje AF
Ik kijk of ik redelijkerwijs op Malta kan komen........ malaga-barcelona-malta met Air Vueling. Wifi is niet snel genoeg om ticket te boeken&betalen, dus ik heb contact met mijn zonen. Er wordt geboekt 12 - 19 februari, dus toch naar de 1e verjaardag van Elise !! :)
Nu heb ik haast om weer in Europa te komen, onlangs was er veel vertraging bij de ferry wegens slecht weer :(
8 februari rij ik vroeg (7u30) weg, ik neem de tolweg van Marakech tot Tanger Med, ik ben om 15u bij de haven. Tolweg kosten totaal €32
Papieren formaliteiten, de camper gaat door een scan, controle wat je mee neemt naar europa (mensen??). Mijn dozen wijn gaan weer mee terug, ik kwam niemand tegen om ze achter le laten.
Ik sta vooraan voor de boot van 5 uur, hij is er al snel. Inschepen gaat vlot, er zijn slechts 20 auto’s/campers, wij moeten naar het bovendek, dat gaat stijl omhoog ! Ik heb m in automaat, dus hij schakelt naar 2..... oeps..... dat is fout.... maar alles komt goed. De oprit wordt opgehaald. maar dan een hele rij vrachtwagens. Heen&weer schuiven, meten&passen, het duurt eindelooos. Met flinke vertraging varen we uit, het wordt al donker, Afrika verdwijnt in een prachtige sunset.
Bij Gibraltar heb ik de indruk dat we een tijd stil liggen. Wanneer aangemeerd moeten eerst al die vrachtwagens eraf!
En in Spanje aangekomen moet je dat uur weer terug geven. Het is dus al laat.
Vrienden van vroeger zijn in Nerja, dat is ‘slechts’ 2 uur rijden, maar dat ga ik vanavond niet meer redden. Ik zoek&vind Carrefour, daar is koffie, warme snack, wifi. Ik stuur berichten en zie verderop paar campers staan. Er staan er wel 25!! Hier ga ik dus slapen. Eerst een wijntje en stukje netflix.
9 februari, vroeg wakker dus ik ga rijden. Vaak rij ik tegen de oogverblindend ondergaande zon in, nu komt de zon op! Precies daar waar ik heen wil. Dat maakt blij natuurlijk na het slechte weer de laatste dagen, maar het is verblindend.
Gelukkig snel op de snelweg, ik ontbijt met prachtig uitzicht over de Middellandse Zee, de halve maan en het rode ochtendgloren.
Nerja. Op aanwijzing van Mariette vind ik een CP aan zee, een hele rij campers, maar er is 1 gat, de buurman klapt de spiegel in, past precies!
Om half 11 zit ik in de zon, op wifi terras met koffie& mini ijsje (ipv koekje). Uurtje later komen Jos&Mariet, vrienden uit begin 80er jaren, toen onze kinderen op peuterschool zaten in Zevenbergen..... er is veel bij te praten. We lopen door het gezellige stadje, veel touristen, terrasjes, winkeltjes, straatmuzikanten. We rijden met hun auto de berg op, gaan wandelen&lunchen in het prachtige stadje Frigiliana.
Ik geniet nog een dag Nerja, op de fiets! Dan beland ik in een schitterende carnavals optocht. Wat een pracht&praal, van groot tot klein uitgedost in (voor mij) Braziliaanse klanken&kleuren. Heel anders dan in ons Limburg. Ik vind een plek op terras, gin tonic, leuk gesprek met NL vrouw van 80 die hier haar pensioen viert. Zij geeft leuke tips, ik moet naar de grotten!
Helaas geen tijd deze keer.
Zondag rij ik terug naar Malaga, ik zoek een camperplaats voor een week. Na bijna klem gereden op 1richtings routes naar P3 (lang pakeren tot 4 meter hoog) kom ik bij CP Seyla. Tientje per dag, €50 per maand (blijkt later €60 te zijn).
Vroeg naar bed, slecht geslapen, om 3 uur in de ochtend staat er een taxi die mij naar t vliegveld brengt.
Omdat ik geen telefoon heb kon ik mijn boardingpas niet opslaan. Wel mijn ipad maar geen printer, dus..... Op t vliegveld wifi, maar eerst moet ik mijn paspoortnummer invullen. Dan blijkt dat ik mijn leesbril op tafel heb laten liggen. Maak een foto van mijn paspoort, uitvergroten.... ja ik kan t nu lezen......
Wat een gestuntel allemaal!!! Ik word er zenuwachtig van.
Maar nu kan ik mijn mail lezen, op verzoek had zoonlief mijn boardingpas gedownload en als ‘plaatje’ gestuurd.
Het werkt! Ik kom door de controle!
Nog ruim een uur voor boarding, uitgeput zak ik in een stoel, ontbijt & netflix op de ipad.......
Overstappen Barcelona, 3 1/2 uur.....
buiten grijs&grauw, binnen warm&droog
koffie&netflix. Verslaafd?
MALTA!!! Alicia haalt mij op. Wat fijn weer hier te zijn, laatste keer was begin november, toen vloog ik vanuit Valencia. Maar ik had mijn familie met Kerst in NL gezien.
Ik wil eerst naar ‘mijn kamer’ in ALexander’s huis, siesta&douche! Vanavond eten met de hele familie bij Floris&Alicia. Daar 3 spaanse logees, allemaal gekomen voor de 1e verjaardag van mijn kleindochter Elisabeth. Het was een heerlijke week, met een feestelijke verjaardag.
Elise groeit enorm, in lichaam&geest. Voorspelbaar maar toch verrassend. Toen ik vorig jaar juni na een verblijf van half jaar op Malta weer naar NL ging nam ik me voor haar elke 2 maanden te zien. Gelukkig heb ik daarvoor tijd, geld en energie en het is nog steeds gelukt.
Ze begint te lopen, te brabbelen, ik heb voor thuis veel foto’s en video’s gemaakt.
Mijn volgende ticket heb ik al: 18 april. Gelijk met mijn schoonzus Mila, die komt vanuit Praag.
Ik vlieg weer Malta-Barcelona-Malaga, de taxi brengt mij naar mijn camper.
Heerlijk geslapen en de volgende ochtend richting Costa Blanca, daar staan Vagebond vrienden.
bijna 600km maar ik neem de snelweg.
Om 5 uur Happy Hour! rij ik het bekende Albir binnen. Het voelt deze keer als thuiskomen. De camping is vol maar ik vind parking aan de straat.
Gezellige borrel bij John&Joke, naar de chinees met Rob&Inge. Wat een herinneringen! 5 jaar geleden naar Marokko, later dat jaar naar Turkije. Mijn favoriete boxer Birka is zichtbaar ook 5 jaar ouder geworden, maar rent nog ‘senior’ met een grote plastic fles over het strand.
Leuke dagen op camping Cap Blanch. Ik sta naast mijn oude plekje, tegen de muur, geen ochtendzon, geen tv ontvangst... maar ik ben blij met plek. direkt weer op de koffie bij mijn buren Wil&Gonda. We hebben ook nog samen geluncht, gezellig! Bekende gezichten op de crea club, er is zaterdag een expositie en ik zie tot mijn plezier dat mijn ‘houten tulpen’ veelvuldig nagemaakt zijn! Bij Bert is vriendin Betsy weer op bezoek, we gaan naar hotel Kaktus naar de dans-show.
Eindelijk een ontmoeting met Pieter&Jeanne, onze wegen kruisen elkaar altijd net niet, in NL en Altea. Zij zijn nu naar Marokko. Lunch met leuke vrouwen die ik in Portugal ontmoette, zijn wonen hier en hebben een reis-organisatie: Actief OverWinteren.
Nog een mooie ontmoeting ‘aan de bar’ met een seniore man. Zijn vrouw is dement, nu anderhalf jaar in verpleeghuis, hij is verdrietig&eenzaam en dwingt zichzelf op zaterdagavond biertje te drinken bij de dans-show. Hij spreekt perfect NL! Hij is met NL vrouw getrouwd, woonde&werkte lange tijd als tolk in Leeuwarden. Daarna jaren docent Spaans/NL aan de costa Blanca.
Ik ga zondagochtend bij hem sinasappels plukken. Hij heeft een prachtige tuin vol fruit&bloemen, maar heeft geen zin meer t te onderhouden. Gaat iedere dag naar verpleeghuis om zijn vrouw eten te geven. Zij herkent hem nauwelijks en moet veel huilen..... Zijn zonen wonen in Polen, ziet kleinkind 1x per jaar....
Het was een bijzondere zonnige zondagochtend, met een kist sinasappels vertrek ik, tot ziens Angel, volgend jaar?
Wat heb ik een gezegend leven nog!
Ik rij naar Calpe waar de groep van Marjon&AnneMarie www.Loopendvuurtje.nl aan het overwinteren is. Ik doe mee met de jeu-de-boule competitie we hebben veel plezier. Daarna met een aantal naar hun stamkroeg. Meest vrouwen, tussen 50 en 75 schat ik. Veel singles, een paar stellen. Zij hebben allen een eigen appartement, iedere dag is er een activiteit, meest wandelen.
In Portugal liep ik een proef-wandeltocht mee. Een eenvoudige tocht volgens Marjon...... pfffft....
Dinsdag wordt de Ruta de Fruta gelopen, we rijden met busje & 2 auto’s naar Guadalest, parkeren bij het stuwmeer. De tocht loopt door mooie natuur, breed wandelpad, dalend gelukkig. Zand&kiezels, gelukkig heb ik m’n stokken mee. Onderweg fruitbomen, veel citrus, ook mango’s. Een tuinder staat te plukken, kisten vol sinasappels, we mogen proeven.
Na 5 kwartier houden we koffie pauze, we moeten ff uit t dal omhoog naar de straat. Pffft, er is gelukkig nog iemand die daar moeite mee heeft. Koffie&wc, bij het ‘motor museum’ waar je blijkbaar prima kunt lunchen, de parkeerplaats loopt vol, op een groot vuur wordt vlees geroosterd.
Er is ook een markt met locale produkten. Ik koop vijgen & vermut.
Volgens Marjon zijn we op 1/3e van de tocht....... oepsss
Vrijwel allen zijn stoere geoefende wandelaars, ik niet. Nog iemand heeft er moeite mee en wij besluiten af te haken. Dan blijft AnneMarie ook en ge3en nemen we een taxi omhoog om de auto’s vast op te halen. Wat een mazzel!! Ik mag in het busje rijden, dat vind ik een feest :)
Terug bij t hotel neemt ieder ff pauze, later op de avond met een groep van 7 eten in curry restaurant. Mmmmmmm
Mijn camper staat aan het eind van de straat, verderop is een CP maar dat kost €23 en ik heb geen voorzieningen nodig. De volgende straat staat vol, wel 30 campers! Met veelal de schotelantenne omhoog. Er wordt blijkbaar gedoogd.
Dinsdag de hele dag regen, we verzamelen voor koffie in het cafe op de hoek. Enkele onverstoorbaren zijn toch gaan lopen, laarzen, regenbroeken.....
Ik loop langs de Consum Supermarkt en zie heerlijke dingen die ik niet nodig heb. Koop een fles water en een pot zuurkool, daar is t echt weer voor! Spoedig ruikt mn camper naar spek&ui, grote pan Hongaarse zuurkool, helaas geen gasten aan tafel dus voor 3 dagen genoeg.
Het is koud en mijn gas is bijna op. Ik loop naar een gezellige kroeg met gaskachel, uitzicht op de forse branding. Het ‘zonne’dak staat vol water dus t lekt. Het wordt even open gedraaid en een enorme waterval stort zich over de tafeltjes. Happy hour: de cocktails zijn €4 dus laat ik eens een pina colada proberen, met ananas&kokosmelk, nog nooit gehad. Eigenlijk is t weer voor gluhwein.
Bericht van Marjon: AnneMarie ligt nu ook met griep in bed, zullen we nog een drankje doen? Maar ze moet eerst ergens eten. Ik zit met mn iPad bij de grote gasvlam, schrijf mn blog, bestel nog maar een drankje, M komt na 8uur, maar wil naar een andere kroeg. Er is voetbal :( ! Er zitten 4 mannen, er hangen 3 grote tv schermen, geluid knetterhard...... we praten er doorheen. Leuk om van Marjon te horen hoe haar bedrijf zo gegroeid is, in 10 jaar. Het loopt uitstekend! Maar het kost veel tijd, daar wil ze vanaf. Ze is 62, komt uit de sportwereld, heeft veel reizen over heel europa. Nieuw in het programma is ‘overwinteren in Portugal, Algarve.’ Ze vraagt of ik als reisleider-excursies mee wil doen volgend jaar? Dat is natuurlijk helemaal mijn ding: excursies organiseren, niet iedere dag, 2 maanden in de Algarve. We gaan t hier serieus over hebben!
Woensdag om 9 uur komt er een groepsapp: om 10 uur naar de markt in Javea. Er is plaats voor 12 en er zijn ook 12 aanmeldingen. Ik besluit met mijn camper naar Javea te rijden, daar is een tankstation met LPG. Als ik de straat uit rij zie ik dat de 30 campers weg zijn! Later lees ik op onze facebook pagina dat overal in Spanje de gedoogplaatsen geruimd worden.
Op tijd weg dus.
TomTom stuurt mij over een prachtige route, op t laatst wordt de weg erg smal en ommuurd! Ik pas er precies door....... Weer op de grote weg hoor ik een regelmatig gebonk, iets in mijn wiel?
Bij t tankstation weer een hele strijd om de gasslang gekoppeld te krijgen. Mannen schieten te hulp. Dan zie ik een dikke schroef in mijn band, steekt er nog een beetje uit, dat was t gebonk? Gelukkig naast een tyre centre. Ik moet op de brug maar pas niet onder de luifel door, dus er komt een zware krik. Wiel eraf, met tang&kracht een forse schroef verwijderd, water in het gat...... geen lucht dus niet lek. Mazzel.
De 2 campings in Javea zijn vol, dus ik wijk uit naar Denia. Mooie camping aan zee, ik rij over een pas, mooie uitzichten, door schitterend natuurpark.
Ik ben om half 3 op de camping, op tijd om mooi plekje te vinden, onder de pijn bomen, ik zie een eekhoorn van tak-tak springen. Ik sta op stroom, hoewel ik dus ook weer volle gasflessen heb.
Ik haal mijn fietsje tevoorschijn en maak een frisse tocht langs de onstuimige zee. Heerlijk geluid van de branding, maar het is wel koud!! Ik heb mijn warme jas niet aan, daarin zitten mijn handschoenen, dus redelijk verkleumd kom ik terug. Ik heb een verkeerde beweging gemaakt, het is in de rug geschoten, kom nauwelijks mijn fiets af.
Met voltaren zalf&pijn stillers strompel ik nu door de camper. De elektrische deken staat (ligt?) aan.

En dit was dus FEBRUARI morgen begint de nieuwe maand met een volle maan. Ik hoop dat t helder is, ik blijf aan de zee voorlopig. Misschien blijf ik hier nog ff staan. De weerberichten zijn slecht door heel Spanje / Europa, dus hier op een mooie camping met warme douche voor €19... (als ik langer blijf wordt €15 ) kan ik ff afwachten hoe mijn rug voelt morgen. Nu strompel ik mijn bed in.
Ik ben dus op de terugweg, verwacht binnenkort weer in NL te zijn en hoop velen van jullie weer te zien.
Ik heb besloten dit jaar NIET een camperPaasVuur weekend te organiseren, Pasen valt nl op mijn verjaardag 1 april.
Zet dus vast in je agenda:
Zondag 1 april (1e paasdag) Thee & Taart en.........
Op het bekende adres Schoolholm in Groningen

Dit was weer een lange liefs van lijn

  • 01 Maart 2018 - 00:47

    Casaert Guy:

    zeer boeiend om te lezen , wens jij alvast nog veilige km's toe richting huis

  • 01 Maart 2018 - 09:04

    Adrian:

    Een verrassing om je Marokko verslag toegestuurd te krijgen en te lezen. Over twee weken vertrek ik richting Marokko. Groeten

  • 01 Maart 2018 - 14:12

    Mia En Anno:

    Hoi Lijn,
    leuk om nu ook jouw blog te lezen met onze ontmoetingen op soms onverwachte plekken!

  • 04 Maart 2018 - 21:31

    Gre:

    Met alle aandacht jou verslag gelezen
    Prachtig Boeiend
    Heb bewondering voor je redzaamheid wanneer er iets op is Gas geen stroom wel herkenbaar hoor maar toch

  • 07 Maart 2018 - 04:49

    Madelon:

    Ha omamalijn! Heerlijk om midden in de nacht je verhalen te lezen: altijd leuk. Gezellig dat je weer deze kant op komt. Ik wordt er niet warm van als ik je overwinterbelevenissen lees. Voorlopig overwinter ik lekker thuis met familiebesognes, veel vriend(inn)enafspraken en prachtige tentoonstellingen. Volle agenda dus de tijd vliegt!! Nu lentetemperaturen en - geuren, en binnenkort ook weer lekker in mijn campertje. C u soon. Liefs M

  • 15 Maart 2018 - 12:45

    Camilla:

    Fantastisch verslag Marjolijn. Ik denk niet dat ik het zo zou redden in mijn eentje.
    Geweldig. Als alles goed is probeer ik 1 april op je verjaardag te zijn. Is er nog een uitgebreider adres dan Schoolholm Groningen

  • 31 Maart 2018 - 08:26

    Joyce :

    Ppfff wat een avonturen weer....Nu pas gelezen! Geweldig.
    Lees dus ook net over je thee/taart verjaardag zondag. Kom misschien nog even aanrennen.
    Liefs, Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marjolijn

ik maakte al vele reizen en reisverslagen. naar Thailand (2006) naar Frankrijk/Italie (2008) naar India (2008) ook nog reisverslagen van lang geleden over ons leven in het Midden Oosten. Binnenkort met de camper op stap, zie wel waar ik kom. Dit is een mooie plek om mijn verhalen achter te laten, voor wie ze lezen wil.........

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 2116
Totaal aantal bezoekers 179652

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2020 - 28 Oktober 2020

Op reis? Op voorgoed! Naar Asturias

28 Oktober 2019 - 01 April 2020

Winter 2019-2020

10 Oktober 2018 - 15 Maart 2019

2018/19 overwinteren

27 Augustus 2017 - 28 Maart 2018

Winter 2017-2018

22 Mei 2015 - 22 Mei 2015

2015

06 September 2014 - 06 November 2014

Balkan & Turkije met Vagebond

26 Februari 2014 - 27 Maart 2014

2014, een jaartje weg uit Groningen.........

07 November 2013 - 27 November 2013

kon bakka in swietie sranang

07 Juli 2013 - 20 Juli 2013

op stap door NL en iets verder

01 Mei 2013 - 31 Mei 2013

solo door Spanje

12 Maart 2013 - 31 Mei 2013

met Vagebond naar Marokko

07 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

solo noord wijnreis

22 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

nu eens niet solo

15 April 2012 - 01 Juni 2012

weer met de camper op stap

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

met de campersolo's op stap

Landen bezocht: