Hongarije - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu Hongarije - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

Hongarije

Door: marjolijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

06 September 2014 | Hongarije, Boedapest

augustus in NL, september weer op reis.

Op maandag 1 september werd mijn camper APK goedgekeurd, ik kon weer op reis.
Alles wat ik UITgepakt had moest er weer IN, het werd dus laat.
Ik zal minstens 2 maanden weg zijn, dus zomer&herfst kleding.
De koelkast inhoud overpakken, de 'onmisbare' zaken ....... zoals Indonesische kruiden en beschuiten...
Ik doe dit al jaren, iedere keer weer die stresssssssss .........
maar eindelijk reed ik weer.

Naar Dusseldorf, jaarlijks de grootste camperbeurs van Europa, waar (broer) Pieter&Mila al een dag waren.
Met de aanduiding P1 veld 6 rij 12 wist ik precies waar ik moest zijn. Hoeveel hectares parkeerplaats, hoeveel duizend campers? steeds weer indrukwekkend, haast mooier dan de beurs zelf.
Eerst een biertje bij Pieter in de camper en dan naar DE TENT, met Bier&Bratwurst en vreselijk harde muziek. Daar ontmoet iedereen elkaar. Niet veel bekenden vanavond, met Peter&Anny, Dorotique nog een afzakkertje en bijpraten en
wat is het plan morgen? Ik had op mijn boodschappenlijstje: led-lampjes! dat is alles wat ik ter verbetering aan mijn camper kan bedenken.

Heerlijk om over de beurs te lopen, honderden campers te zien, dan te besluiten dat ik precies heb wat ik wil. Lekker goedkoop dus!

Om klokslag 6 uur in de ochtend razen de vliegtuigen weer vlak over de bomen, wakker dus. Ik rij om half 7, het is al druk! Er zijn natuurlijk mensen die naar hun werk moeten, ik moet er niet aan denken.
Vanmorgen een mooie spreuk op mijn scherm:
if you do what you like you are FREE
if you like what you do you are HAPPY
Ik ben het allebei!!

Witte wieven (twents voor ochtend sluiermist) over de velden, de zon breekt er twijfelend doorheen, mijn Cochlea snort over het asfalt, 1200 km te gaan tot Budapest, waar de Vagebonders elkaar treffen voor onze 49dagen reis door de Balkan en Turkije.

en dan ineens haal ik een VW busje in, een bekende kleur, groot bord 'BEWARE OF DOG' aan de zijkant... dit moet Corrie zijn? jawel!
we zwaaien en seinen: koffie?
Wij reisden vorig jaar samen door Marokko en een stuk Spanje.
We besluiten niet door te jakkeren maar de nacht te passeren bij een Gastehaus aan de Donau, vlakbij Melk.
Heerlijk wild zwijn met paddestoelen gegeten, bier erbij, goed geslapen, vroeg wakker,

Donderdagochtend 11 uur kom ik aan bij de camping in Budapest.
Ontvangst committee solo's bij de poort, Marian heeft de koffie klaar...........
HET GAAT BEGINNEN ! 9 solo's, 1 stel solex en 7 echtparen, onder de bezielende leiding van Rob&Inge en mijn lieve Birka (hun boxer).

Wie mij wil volgen is welkom, het is geen reisverslag maar MIJN reiservaring, je zult in mijn verhalen wel mijn medereizigers ontmoeten.
Je kunt je aanmelden met je mailadres, links onder op de pagina: 'blijf op de hoogte' dan krijg je bericht wanneer ik weer internet gevonden heb. Ben benieuwd, was nog nooit in de Balkan.

liefs van lijn

  • 06 September 2014 - 11:42

    Sandra:

    Geweldig hoe jij je leven leeft ! Bewondering !
    Heel veel reisplezier !
    Wij gaan in deze periode met de jongens naar Parijs om ons 30 jarig huwelijk te vieren en naar Marokko om mijn 65 jarige verjaardag te vieren , alles vieren wat er te vieren valt !!

  • 06 September 2014 - 18:10

    Els Van Aalst:

    Graag ontvang ik je reisverslag.
    Ik heb de reis met Rob ook gemaakt. Mooie tocht.
    Veel plezier!!!! Groeten aan Rob en Inge.
    Els

  • 06 September 2014 - 19:48

    Jan Verdam:

    Dank je Marjolijn zo kan ik jullie nog beter volgen. Lees ook de verslagen van Henk Vissering. Ik slik geen maagbeschermers meer en tot nu toe gaat het goed. Groet aan de andere Solo's
    Jan

  • 06 September 2014 - 20:44

    Madelon:

    weer heerlijk om te lezen. Marian is ook zo super gastvrij als jij ! ik zie jullie voor me ..... enjoy !! en groeten aan allen.

  • 06 September 2014 - 22:28

    Ria Feeburg:

    Hoi,
    Ben de zus van Heleen en vind het leuk jullie te volgen.
    Wens iedereen een hele mooie reis en veel plezier.
    Geniet ervan!!
    Groeten, Ria en Karel.

  • 07 September 2014 - 19:06

    Margriet Bijker:

    wens jullie heel veel plezier en volg jullie in je verslag.

  • 08 September 2014 - 20:51

    Ineke:

    Hallo ,
    Hier ff een een klein berichtje ,ik vind het heel leuk zon verslag online
    dan kan ik jullie volgen .
    Ik ben een kennis van John en Jenny Veldhuis ,ik wens jullie heel
    veel mooi weer en heel veel plezier .

  • 08 September 2014 - 21:29

    Edith:

    Ik blijf graag op de hoogte van jullie reis.
    Ik wens jullie allemaal een goede reis met veel plezier en mooi weer.
    Groetjes Edith

  • 09 September 2014 - 16:44

    Corry:

    Hallo, ben benieuwd naar je verslag. Een vriendin van mij doet ook die reis, wie weet wel in deze groep! Veel plezier en goede reis.

  • 09 September 2014 - 19:04

    Regina:

    mijn aangenomen pa en ma reizen mee Jenny en John uit Steenwijk....en de aangenomen opa en oma van mijn dochter Bonny dus.
    graag blijf ik daarom op de hoogte en geef ze een knuffel van ons!

  • 19 September 2014 - 14:34

    Gea:

    Yes, wat leuk, ik heb je weer gevonden op internet! :-) Ik ga je enthousiaste schrijfsels weer lezen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marjolijn

ik maakte al vele reizen en reisverslagen. naar Thailand (2006) naar Frankrijk/Italie (2008) naar India (2008) ook nog reisverslagen van lang geleden over ons leven in het Midden Oosten. Binnenkort met de camper op stap, zie wel waar ik kom. Dit is een mooie plek om mijn verhalen achter te laten, voor wie ze lezen wil.........

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 835
Totaal aantal bezoekers 180085

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2020 - 28 Oktober 2020

Op reis? Op voorgoed! Naar Asturias

28 Oktober 2019 - 01 April 2020

Winter 2019-2020

10 Oktober 2018 - 15 Maart 2019

2018/19 overwinteren

27 Augustus 2017 - 28 Maart 2018

Winter 2017-2018

22 Mei 2015 - 22 Mei 2015

2015

06 September 2014 - 06 November 2014

Balkan & Turkije met Vagebond

26 Februari 2014 - 27 Maart 2014

2014, een jaartje weg uit Groningen.........

07 November 2013 - 27 November 2013

kon bakka in swietie sranang

07 Juli 2013 - 20 Juli 2013

op stap door NL en iets verder

01 Mei 2013 - 31 Mei 2013

solo door Spanje

12 Maart 2013 - 31 Mei 2013

met Vagebond naar Marokko

07 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

solo noord wijnreis

22 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

nu eens niet solo

15 April 2012 - 01 Juni 2012

weer met de camper op stap

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

met de campersolo's op stap

Landen bezocht: