grijze herfst, brrrr - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu grijze herfst, brrrr - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

grijze herfst, brrrr

Door: marjolijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

02 November 2013 | Nederland, Groningen

vandaag 2 november, een maand geleden was er nog 'niets aan de hand', nu verbaas ik me erover hoe mooi mijn vingers genezen.
Nog wel pijn en stijf, maar.....oefenen! met je zere vingers kroelen door een bak ongekookte maccaroni, om de huid te harden.......... auauauau

Het was een heerlijk weekend met 20 (?) campers in Loozen, camping de Ezelhof ( www.profarmpaling.nl )
Velen waren er vrijdag al tijdig en AnneJan had een giga pan verrukkelijke erwtensoep gemaakt.
Zaterdag werden we door de kleinkinderen met een grote koe-bel gewekt voor de ochtend gym! ja, dat risico loop je als je bij een sportlerares gaat logeren.
's Middags een herfstgekleurde fietstocht in 50+ tempo:
met een appeltjes-stop, een kruidenbitter-stop, een verhaaltjes-stop...... en langs het kanaal een drankje op een zonnig terras.

Terug op de camping maakte ik mijn bekende zuurkool. Dorotique had al 5kg aardappels geschild en aan de kook, van alle kanten kwamen rookworsten.
Na een Happy Hour is de zon verplaatsten we ons naar de vuurplaats voor zuurkool, verwarmende dranken en verhalen.

Zondag REGEN dus het klootschieten (een mooi twents buitenspel) ging niet door. Ook vertrokken enkelen al, omdat er storm op komst was.
De die-hards met laarzen en warme truien in de tipi, waar heerlijke verse frieten gebakken werden.
Maandag stonden we nog met 4 campers, 2 moesten uit de modder gesleept worden, snel naar huis want de storm gierde al over het zuiden van het land.
Om 1 uur had ik een afspraak bij de 'hand-therapeut' in Zwolle. Ik heb het toch maar gedaan, een route zonder bomen gevonden, toen ik bij het Isala Ziekenhuis de parkeer garage uit kwam werd ik bijkans uit mijn schoenen geblazen!!
Elske de handtherapeut was tevreden, gaf nieuwe oefeningen en ik moet flink mijn vingers masseren. Veel harde plekken, inwendig littekenweefsel, maar dat doet PIJN!!

Toen ik terugreed naar Bergentheim was de storm gezakt van kracht 11 naar 8. In mijn bos veel zaag-sporen op straat, maar bij mij zag ik (nog) geen schade. Indrukwekkende beelden op tv, ik zat veilig bij de kachel met een hapje&sapje.

De volgende dag bleek dat een flink stuk uit een eik gebroken was, niet op de camper gelukkig, maar aan de straatkant. Mijn buurman had het obstakel van de weg gehaald en in mijn berm getrokken.
Mooi hout. Over 2 weken is er snoeidag in het bos, er is vast wel iemand die dat voor mij wil 'opruimen'...... maar ik heb zélf hout nodig. Dus met een dikke fleece handschoen beschermde ik mijn linker hand en heel voorzichtig heb ik uren lopen snoeien en zagen en slepen.
Nu ligt er mooi eikenhout te drogen áchter het huis. Afblijven !!

Nu ben ik een paar dagen in Groningen.
Het 'donderdagmiddag wijntje' met museum vriendinnen.
Vrijdag koffie ochtend met 17 campersolo's NOORD.
Een prachtige avond toneel in het Grand Theatre.
Wat een boel te doen !
Vanavond jazzclub in Assen,
en dan weer door naar Bergentheim, waar ik mijn koffer ga vullen met zomerkleren.
Donderdag vlieg ik naar Suriname, een 50+ rondreis van 20 dagen. De 'groep' bestaat uit 5 personen.
Het is 34 jaar geleden dat ik het oerwoud verliet, ik woonde daar 2 jaar en heb altijd de wens en het plan gehad terug te gaan.

Gisteren heeft zoon Floris in Australie een camperbus gekocht, met 3 plaatsen! er wordt op mij gerekend.

Ik heb dus heel wat vlieguren voor de boeg.
Lang geleden dat ik een koffer moest inpakken, de laatste 100 duizend km kon ik alles in de camper kwijt.

Ik kijk naar de grijze lucht boven de huizen aan de overkant, het regent in Groningen, hier word ik somber van.
Ik ben blij dat ik weer de zon tegemoet ga !!

tot later,
liefs van lijn

• 02 November 2013 - 19:49

Bas :

Marjolijn,

fijn om te horen dat het na het nare onmgelukmgoed gaat, benieuwd hoe Suriname bevalt. Nog eens in de buurt?

Bas

• 03 November 2013 - 18:09

Anneke:

Een heel goede tijd gewenst in Suriname!
    Tijdens de storm van jl maandag zat ik in Belfast te genieten van een heerlijk kleindochtertje van 3 en half dat al kan lezen!
    Ben nu in Breda bij Jaap. Vanmiddag wat rondgekeken in Woudrichem en Heusden, mooie oude vestingstadjes.
    Nu de open haard aan en wat gelezen.

Lieve groet,
    Anneke.