nog steeds Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu nog steeds Budapest - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

nog steeds Budapest

Door: liefsvanlijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

17 Augustus 2010 | Hongarije, Boedapest

inmiddels zit ik op een stille camping aan het eind van buslijn 291. In Budapest dus nog.
Gisteren (maandag) zijn we van het eiland vertrokken. In de camper 3 tenten en luchtbedden die ook naar Groningen moeten, de jongens bij Arnolds auto afgezet, zij gingen nog een nacht met de Groninger vriendjes in een hostel slapen. Daar is vannacht in gepaste vreugde ALexanders 30e verjaardag ingeluid. IK was in slaap gevallen! werd om half 2 wakker, mijn sms kwam dus TE LAAT, voor het eerst.
De camping is één lange weg de berg op, langs beide zijden campers strak naast elkaar, een etage hoger tenten. Toen ik er net was viel er een stortbui en was de 'weg' één grote rivier!
maar de sfeer is geweldig en de warme douche ook! In de ochtend gratis ontbijt: een lange tafel met brood, pannenkoeken, een soort oliebollen, jam, kaas, knoflookworst, thee en koffie... wat wil je nog meer.
Vandaag de hele dag de tourist geweest: met een dubbeldekker bus langs alle bezienswaardigheden. Hop-on hop-off maar toen ik eenmaal het beste plekje had: boven op de 1e rij ben ik lekker blijven zitten. Ben bij de 2e ronde uitgestapt bij het Stadspark, om een lekker stuk te lopen en daarna met de metro (de oudste van Europa!) naar de boot voor een tocht van een uur over de Donau. Dan zie je dezelfde gebouwen vanaf de andere kant. Toen via een supermarkt op zoek naar bus 291, kon de halte niet vinden!! gelopen tot Margit brug (daar moest ie over), daar kwam de bus! en bij de laatste halte: alle deuren open en motor uit, HIER dus. Er zaten ook alleen nog maar camping gasten in, blijkbaar.
Op de camping bleek dat VOL een rekbaar begrip is: nu staan niet alleen links en rechts de campers, maar ook OP de weg. Vertrek dus morgen in omgekeerde volgorde van aankomst!!! gelukkig was ik niet van plan morgen vroeg te vertrekken.
De 'bazin' van het spul hier spreekt goed engels en frans en heeft een goede zakelijke instelling. Nu de straat vol staat heeft ze afgesloten, er is blijkbaar genoeg verdiend vandaag, dus ik zit buiten op het terras met mijn eigen wijn en eigen laptop. Het wordt hier trouwens aardig koud, kan voelen dat we hier hoog zitten.
Morgen wil ik op zoek naar één van de beroemde badhuizen, daar zal ik jullie dan verslag van doen!
voor nu ga ik nog een glaasje wijn halen en verder mijn mailtjes lezen.

tot later! liefs van lijn

• 18 Augustus 2010 - 10:53

Anneke Kiestra:

en ik groet je vanuit Belfast waar ik zojuist in de zon in het simpele tuintje zat te ontbijten met yoghurt met porridge en daarnaast een bord vol exotisch fruit.
    Het is hier frisjes maar als kleine Anna lacht -en dat doet ze vaak- breekt de zon door.
    liefs,
    Anneke.

• 19 Augustus 2010 - 20:20

Juul Idema:

allemachtig, alleen al om
    te lezen van je belevenissen. In gedachten zie ik je al met je fraaie haarband van hot naar her dansen. Maar goed, dat je ook ongewild in slaap kunt vallen na alle uitspattingen, alleen een beetje spijtig van de
    verjaardag van Alexander! Maar dat zul je wel weer op een andere manier met hem gevierd hebben. Hopelijk kun je straks toch wennen als je weer thuis bent, want is het niet zo dat er niets gaat boven Groningen?
    Nog veel Liefs Juul.