augustus in NL - Reisverslag uit Bergentheim, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu augustus in NL - Reisverslag uit Bergentheim, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

augustus in NL

Door: marjolijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

27 Augustus 2014 | Nederland, Bergentheim

Augustus in Nederland.

eind april vertrokken uit NL, 30 juli mijn laatste nacht buitenland, op de camperplaats in Goch. Mooie grote plek, veel NL campers die daar lang blijven staan, toch zie ik deze keer geen bekenden.
Ik ga op de fiets het stadje in en koop stickers om een collage in elkaar te knutselen voor (65)jarige Jaap.

31 juli. Het is maar een uurtje rijden naar Tiel, waar we de campers mogen parkeren in de appelboomgaard. Steeds meer campersolo's arriveren, wat leuk! weer zoveel bekenden te treffen. De zon schijnt, de tuin staat vol stoelen, de bomen hangen vol cadeautjes. Buffet en BBQ onder de carport. Een heel leuk feest tot diep in de nacht.
Het gezamenlijk ontbijt heb ik gemist omdat ik om half 9 al vertrok naar Ees, Drente, waar de soloNOORD koffie (iedere eerste van de maand) geschonken werd in de tuin van Marinus. Rondleiding door zijn atelier en tuin, wat een prachtige dingen maakt die man! Heleen had een voortreffelijk lunch buffet verzorgd, met zelfgemaakte soepen van courgettes en tomaten uit eigen tuin.
Wat een talenten hebben wij in onze groep!
Ik kwam al in de buurt van Bergentheim, het einde van mijn reis, maar ik had nog geen zin om 'naar huis' te gaan. We bleven met 4 campers overnachten op de oprit van Marinus en zaterdag hebben we onder deskundige leiding van solo Frederik 30km door mooi Drente gefietst. Ik heb zelfs de Poolshoogte genomen! dit is een 20m hoge uitkijktoren, boven op een bult van 15m bij Odoorn.
Na een 'chineesje' genoten te hebben dan toch maar naar huis. Bergentheim.
Het gras kniehoog en 3 stapels post op tafel.
Ik ben me snel gaan 'melden' bij Ingrid. Na een heleboel glazen water toch maar een wijntje, om 3 uur in de nacht liep ik weer door mijn stille bos, na bijna 100 nachten weer 'thuis'.

Zondag op de fiets een rondje Moscou (zo heet ons park), alles staat er nog.
Alexander komt maandag het gras maaien. Huis vol spinnen&webben. Ga ik poetsen? nee, ik duik in mijn administratie.
Een huis in het bos is heerlijk, maar vochtig&stoffig. We steken de haard aan, lekker eten, nieuwe plannen maken.
Woensdag naar Groningen, bij vriendjes Vagebond langs en ik zie het reisboek Turkije. Prachtige route, leuke groep, begeleid door Rob&Inge met die leuke boxer Birka (zie Marokko reis vorig jaar). Ik besluit definitief mee te gaan.
Donderdag weer een wijntje met de "collega's" in het museum cafe. Heimwee? nee hoor! ik heb zoveel leuke dingen.

Druk programma dus deze maand: belastingopgave doen, kapvergunning aanvragen, de cv repareren, de schoorsteen moet nog geveegd, de wasmachine stuk...... vermoeiend!!
Wat is het leven simpel in een camper van 6 meter.

Alexander komt met 2 vrienden in Bergentheim zijn verjaardag vieren,
we ontmoeten bij Ingrid die 'kleine meisjes' van de basisschool, nu prachtige jonge vrouwen. Shahira organiseerde een voetbal project, 7 weken in Kenia. Chitra woont&werkt in Berlijn, Louisa in Londen, Xio wil naar NewYork.
Marieke vertrekt na haar promotie naar haar lief in Ohio, Jasper heeft een baan en een lief in Indonesië, Floris zit na 3 jaar Spanje en 7 maanden Australië nu op Malta......
Globetrotters, ik begrijp het helemaal!
We ontmoeten elkaar en delen verhalen in de stilte van Bergentheim, uitzicht over het weiland, de SuperMaan en de sterrenregen.
Tot in de vroege uren zitten we bij de terrashaard met taart&Beerenburg.
Wat heerlijk om de grenzeloze wereld van die jonge mensen mee te beleven.

Ik laat mijn gezondheid testen bij mijn arts in Ommen: de parasieten hebben mijn lijf verlaten, maar de energie? injectie vitamine B12 en zuigtabletten doen nu na een week al wonderen. Ik voel me fit, heb eindelijk het gevoel dat er kilo's verdwijnen, ik fiets, ik loop en ren me rot!

Ik ontmoet zoveel mogelijk lieve vrienden, rij naar Alphen, Woerden, Groningen om een stukje van het Noorderzon Festival mee te maken. Traditie getrouw met Wips naar Arno's Aperitief. Veel bekende gezichten in het Noorderplantsoen:
Frances, Joyce, An, Marian........ fijn jullie (kort) gesproken te hebben.
Gregor loodst mij door de onduidelijke wereld van Apple, ik begin het puntje op de i(Pad) i(Phone) te begrijpen.

Een lange avond met Marill (ken ik sinds 1975, Groningen) en Ingrid (Qatar, 1986), ook wereld-reizigers. Heerlijk om met gelijkgestemden te kunnen praten, herinneringen op te halen van toen wij nog jonge moeders waren. Nog steeds vliegen wij achter onze kinderen aan, maar nu naar de verre oorden waar zij hun domicilie gekozen hebben.
Wat een rijkdom! tijd, geld en energie om dit allemaal te kunnen doen. Ik ben dankbaar voor mijn gezondheid, dat besef je nog sterker wanneer in je omgeving het noodlot toeslaat.
Dank weer voor jullie aandacht en vriendschap, jammer voor allen die ik deze keer niet zag, in hoop in november op herkansing!

Donderdag (morgen dus) gaat de camper voor een APK, er staat inmiddels 170 duizend op de teller.
Vrijdag rij ik naar Marjan in Eindhoven voor een heerlijke ayurvedische massage.
Zaterdag ochtend haal ik Floris van het vliegveld Eindhoven, Alexander van station Arnhem en gaan we naar de Hendriksen familie reünie.
Zondag hoop ik met mijn zonen in Bergentheim te zijn en volgende week.........

via Dusseldorf, waar ik mijn broer&schoonzus tref op de camperbeurs, naar Budapest!!!
daar begint de reis met de Vagebond campergroep (waarvan 10 solo's) naar&door Turkije. Na ruim 6duizend km stoppen we in Dubrovnik. www.vagebondreizen.nl

als er internet op mijn pad komt zal ik jullie mijn belevenissen laten weten, het worden vast weer lange schrijfsels, zet je maar schrap.

dit was liefs van lijn uit Bergentheim

• 27 Augustus 2014 - 18:41

Corrie:

Ik zie je in Budapest!

• 27 Augustus 2014 - 20:22

Madelon:

weer een lekker verhaal ! ik geniet mee en hoop dat je regelmatig internet hebt, zodat ik me ook een beetje op reis kan voelen. liefs van Lon

• 28 Augustus 2014 - 18:00

Gert Jan En Jantien:

We genieten nog steeds van je mooie verhalen. Vooral nu je de laatste reis van Vagebond gaat meemaken. Wij zouden deze reis ook gaan doen met John en Joke, maar door gezondheid gaat het niet door. Door jouw verslagen kunnen we toch een beetje mee genieten.

Liefs Gert Jan en Jantien