Zwitaly, de reis is begonnen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu Zwitaly, de reis is begonnen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

Zwitaly, de reis is begonnen

Door: liefsvanlijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

17 April 2012 | Nederland, Groningen

Goede mooie maandag morgen !!
vanuit een stalend zonnig 'Unkel' 30 km ten zuiden van Keulen..........
Al ben ik dan al ongeveer 2 weken op stap: nu toch eindelijk buiten het eigen land.

Het was een heerlijk paasweekend met 18 campers in Twente, inclusief paasvuren deze keer.
Mooi gefietst en gelopen, gezeten op terrasjes in Ootmarsum en in de grote tent die Nol&Marian meebrachten. Daar hebben we zelfs in geBBQt
Tweede paasdag regen, dus gingen we niet op de fiets maar met een taxibus (kon precies, met 16) naar het kasteelconcert in Huize Singraven. Het was prachtig!
Dinsdag gingen velen rechtstreeks naar Arnhem. Ik eerst naar Bergentheim om de camper in te pakken voor de 'lange reis' met kans op zon, regen, sneeuw, dus velerlei kleren mee.
Toen nog even naar Groningen mijn nieuwe slaapkamer-behang bewonderen en de nieuwe gordijnen, na de vakantie komt de prachtige poster, mijn verzamelkado voor mijn verjaardag.
Een een afscheidsetentje met zoon Floris, die nu volledig zijn zaken hier achter gelaten heeft en helemaal in Spanje woont.
Vrijdag happy hour (5 uur, borreltijd) kwam ik op de campersolo voorjaars bijeenkomst in Arnhem, 191 campers !!! op een mooie bosrijke camping en ruimte genoeg. Veel nieuwe mensen ontmoet en op het 'reisplein' nieuwe afspraken gemaakt.
Zondag koffie en broodje, het solo-weekend was ten einde
de Zwitaly reis kon beginnen.

We begonnen met reisoverleg bij mijn camper:
Een haak-aan / haak-af reis zoals ik het noem en de daad werd bij de naam gevoegd:
Marga en Jan vV werden nerveus van de mededeling dat het in Zwitserland zou sneeuwen (sneeuwkettingen verplicht?), dus zij besloten door Frankrijk naar Italie te rijden.
Jan dO moest nog even naar huis om vergeten zaken op te halen.
Madelon werd opgehaald door de (klein)kinderen voor een familie-dag
ik had eerst nog een ayurvedische massage
en toen......... was het ineens half leeg op de camping.
Chris, Henk, Tako waren vertrokken richting Keulen.
Ik verliet Arnhem om half 5 en was om 7 uur in Unkel op een prachtige camperplaats in het centrum, waar ik met een glaasje port ontvangen werd door mijn 4 heren reisgenoten. Heerlijk gegeten in een echt duits Gasthaus, waar een vriendelijke dorpeling ons naar toe bracht. In tijden niet zo'n fantastische vega maaltijd genoten!
Terug op de P plaats stonden er nóg 2 campers en een grote touringcar.

Vanmorgen om 5 uur wakker geworden van een heleboel geluid: een horde vakantiegangers met vliegkoffertjes stapten in de touringcar.
Om 7 uur weer wakker: auto's rijden af en aan, het is maandag, de paasvakantie (2 ½ week hier) is afgelopen. Men gaat weer naar school en aan het werk. Ik ben de Altstadt in gelopen: geld pinnen, frische Brotchen gekocht, de kerkklokken luiden, de zon schijnt..............
dit is het leven van een campersolo.......... GENIETEN...........met volle teugen !!!

nu reisoverleg: coordinaten uitwisselen van de plek waar we elkaar met Happy Hour zullen treffen vandaag, Madelon wist een plek bij een thermaalbad ( dat is beter dan douchen).

Het reisoverleg leverde op: Bad Bellingen, ten zuiden van Freiburg, plaats voor tientje per nacht en korting op het thermaalbad/sauna.
Tako besloot terug te gaan. Hij voelt zich al langere tijd niet goed, en dat wordt niet beter. Na weer een slechte nacht nam hij de moeilijke beslissing toch naar huis te gaan. Tako we zullen je missen! Je bent een gezellige reisgenoot, fijn dat je er een paar dagen bij was.
Beterschap en tot de volgende reis.

We vertrokken om kwart over 9, ik solo.
De route liep vlak langs de Rijn, de bergen links, de boten rechts, de zon boven.............
Gisteren had ik al genoten van de prachtige omgeving, gaarden vol bomen in fruitbloesem en wijnstokken nog zonder blad. Vele kleuren lentegroen tegen de hellingen.
Heerlijk om na een lange winter weer uren achter dat grote stuur te mogen zitten.
Mijn navigator stuurde me naar Koblenz, dus werd het toch de linker Rijn route. Bij Ludwigshaven werd ik de 65 op gestuurd, ik besloot deze keer maar eens mijn navigator te volgen:
De Weinstrasse, had ik al eens eerder gereden. Zo ontloop je Karlsruhe. Duizenden kale wijnstokken en heel veel aspergevelden waar druk gestoken werd, maar helaas geen kraampjes langs de weg. Dan een stuk geen autobaan door de larixbossen, dat mooie transparante groen............. prachtig!
En toen........??? reed ik ineens in Frankrijk!! dan Zwitserland weer in bij BadenBaden, de Rijn over bij de indrukwekkende waterwerken van Iffezheim, daar was ik nog nooit.
Ik was moe (te vroeg op gestaan vanmorgen), dus maakte een stop. Heerlijk je eigen bed en koelkast bij je te hebben, dus lunch en een middagdut.
En dan gaat de telefoon: schoondochter Anna: de buren van Alexander hadden brand gehad, dus de flat van A zou rook schade hebben. Hij was met Anna op weg vanuit Amsterdam naar Groningen om te kijken. Handig als je moeder op stap is, dan heb je een auto en een reserve huis. Ben benieuwd hoe groot de schade is, ik heb 2 dagen lopen poetsen toen ik de magnetron in de brand had gehad.
Ik kreeg een sms van Madelon, zij was vroeg uit Arnhem vertrokken en zat 100km achter mij.
Om 5 uur was ik op de afgesproken plaats: Bad Bellingen, er staan al 10 campers.
Jan was er om 4 uur, Chris&Henk om half 5 en Madelon om half 7. Ik maakte een grote pan hongaarse zuurkool, Jan een pan aardappelen, er was wijn, er was een kachel, er waren precies 5 zitplaatsen............Prima avond!

En nu is het dinsdag, 17 april, één van mijn oudste vriendjes Ben een verjaardagsgroet sturen, 10 jaar ouder dan ik en waarschijnlijk in de camper in Portugal of zo.
Ik heb net een uur in een 'zoutgrot' gezeten. Heerlijke relaxstoel, relaxmuziek, ik zou me herboren moeten voelen. Maar mijn bijholtes protesteren nog. Met een heerlijke mocca macchiato in de hal van het kuuroord aan een tafeltje met internet. Veel oude mensen, rollators, krukken, rimpels, dat is mijn generatie. Misschien neem ik zo ook nog een sauna. In ieder geval douchen, dat doe ik niet in de camper.
De anderen zijn al op weg naar Huttwil, dat is ruim 100km. Stralende zon, als het zo blijft kunnen we lekker 2 dagen fietsen op een flyer E-bike. Onderweg hoop ik asperges tegen te komen, de anderen zorgen voor ham, zalm, wijn, krieltjes, roomboter.
Thuis is het ook maar behelpen, zie mijn moeder altijd.
Jullie lezen wel: wij slaan ons er prima doorheen,
tot later, liefs van lijn


  • 17 April 2012 - 12:08

    Peter:

    Leuk dit zo te lezen. Zo kan ik jullie toch een beetyje volgen.

  • 17 April 2012 - 20:10

    Take Van Der Velde:

    Lieve Lijn.

    Wat een prachtig verhaal heb ik net gelezen. Ga jullie belevenissen volgen.

    Hartelijke groet,

    Zwerftak.

  • 18 April 2012 - 06:59

    Nel:

    Hoi Marjolijn,
    Leuk omte lezen. Jammer dat Tako al moest afhaken. Ben druk bezig met mijn to do lijstje. Schiet al aardig op. Tot bij het Lago en groetjes aan iedereen.

  • 18 April 2012 - 09:42

    Anny:

    Hi Marjolijn, wat een prachtig verhaal weer wat kun jij het goed verwoorden het lijkt wel of ik de reis zelf weer mee maak, super!!!
    goede reis verder voor eenieder en have fun !
    groetjes Anny

  • 18 April 2012 - 13:02

    Lies:

    Hoi Marjokijn,

    Weer als vanouds een heel gezellig en aanschouwelijk reis verslag. Je talent straalt er weer vanaf. Ik blijf genieten hiervan,goede reis en liefs.

  • 19 April 2012 - 17:19

    Peter:

    Met plezier gelezen. Je hebt een heel goede vertel trant.

  • 20 April 2012 - 12:57

    Dirkje:

    Hoi Lijn, wat een geweldige reis en grappig verslag. Kreeg van de reisbeschrijving de kriebels en van de smakelijke beschrijvingen van het eten honger ;-) Hoop dat het vervolg van je reis net zo leuk gaat worden (zal vast wel) en ga je volgen, zodat ik papa ook op de hoogte kan houden van je wederwaardigheden. Groetjes uit Friesland, enne rij je voorzichtig?

  • 20 April 2012 - 13:06

    Dirkje:

    Even teruggelezen, had je volgende verslag eerst gelezen (ah ja, ik ben wel vaker tegendraads) maar las in dit verslag dat je langs de Rijn was gereden. Hebben John en ik ook gedaan en in Koblenz op het parkeerterrein bij de Deutsche Eck, onder een standbeeld van een Pruisische koning geslapen (zal wel een of andere Wilhelm geweest zijn) in de camper van papa. Prachtig daar, dus dat wilde ik ff kwijt. Meid wat moet jij genieten op dit moment. Tis hier koud k*t weer. Groeten van papa, die heb ik net jouw verslag voorgelezen. dag dag,

  • 20 April 2012 - 15:55

    Madelon:

    lieve lijn, ik heb em toch ontvangen. hewt was super en nu in Mergozzo/Fontadoce ook. ciao e a presto !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marjolijn

ik maakte al vele reizen en reisverslagen. naar Thailand (2006) naar Frankrijk/Italie (2008) naar India (2008) ook nog reisverslagen van lang geleden over ons leven in het Midden Oosten. Binnenkort met de camper op stap, zie wel waar ik kom. Dit is een mooie plek om mijn verhalen achter te laten, voor wie ze lezen wil.........

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 816
Totaal aantal bezoekers 180061

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2020 - 28 Oktober 2020

Op reis? Op voorgoed! Naar Asturias

28 Oktober 2019 - 01 April 2020

Winter 2019-2020

10 Oktober 2018 - 15 Maart 2019

2018/19 overwinteren

27 Augustus 2017 - 28 Maart 2018

Winter 2017-2018

22 Mei 2015 - 22 Mei 2015

2015

06 September 2014 - 06 November 2014

Balkan & Turkije met Vagebond

26 Februari 2014 - 27 Maart 2014

2014, een jaartje weg uit Groningen.........

07 November 2013 - 27 November 2013

kon bakka in swietie sranang

07 Juli 2013 - 20 Juli 2013

op stap door NL en iets verder

01 Mei 2013 - 31 Mei 2013

solo door Spanje

12 Maart 2013 - 31 Mei 2013

met Vagebond naar Marokko

07 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

solo noord wijnreis

22 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

nu eens niet solo

15 April 2012 - 01 Juni 2012

weer met de camper op stap

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

met de campersolo's op stap

Landen bezocht: