terug in het (voorlopig Brabantse) land - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu terug in het (voorlopig Brabantse) land - Reisverslag uit Oisterwijk, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

terug in het (voorlopig Brabantse) land

Door: liefsvanlijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

05 Juni 2012 | Nederland, Oisterwijk

Dinsdag 29 mei, toch nog even een berichtje van onderweg.
Maandagmiddag 4 uur zwaaide Eva mij uit, na een heerlijke lunch (slakken!!) en een informatief gesprek met de geometra.

Ik vertrok met de camper richting Milaan, over de autostrada, schiet lekker op. Mag/moet ook wel, want die omgeving is absoluut niet mooi!
Omdat mijn Garmin navigator mij altijd het bos in (of dwars door een centrum) stuurt besloot ik deze keer de route beschrijving uit het ACSI camperplaatsen boek aan te houden. Had me niet gerealiseerd dat zij ervan uitgaan dat ik uit het NOORDEN kom, dat werd dus een flink stuk terug rijden om bij de camping aan het meer van Lugano te komen. Al met al was het 9 uur voor ik er was. Camping aan het meer, ik kon vanaf de treeplank van de camper over de muur heen kijken: inderdaad zag ik water. Ik kon de stroompaal niet vinden, dus mijn plan om een filmpje te kijken ging niet door. Met een bordje zuurkool, flesje wijn, mooi boek, geen muziek werd het een prima avond.
Eindelijk weer eens alléén! Aangezien ik verslaafd ben aan praten als ik mensen om me heen heb, was 10 dagen bij Eva voor ons beiden heerlijk maar vermoeiend.

Ik had bedacht door de Vogezen terug te rijden, weer eens bij Ecolonie langs.
Maar ik ben vanmorgen eerst langs de prachtige wandel-fiets boulevard naar Ponte Tresa gelopen, de grens ligt midden in het dorp, daar een laatste Italiaanse cappuccino gedronken.
Om 12 uur vertrok ik en stond al direkt in de file. Toen ik op de autobaan reed gaf Garmin een uur (!!) vertraging aan wegens langzaam rijdend verkeer over 70 km bij de Seelisberg tunnel. Ik koos voor een alternatief en nét op tijd kon ik afslaan naar de Bernardino tunnel (ipv de Gotthard). Dus wéér deze prachtige route en wéér lunch op die mooie uitzichtsplaats. Met nog een aantal vertragingen zou ik pas om 9 uur in Darney (Ecolonie) zijn, dus koos ik voor Mulhouse. Hier sta ik nu in een prachtig park, met veel ruimte, vogels, stroom, internet.......... en vlakbij is de tram naar het centrum, ik denk dat ik maar een dagje blijf. Camping de l'ill, een aanrader (zorg dat je van de goeie kant komt aanrijden, mijn navigatie stuurt me onder een tunnel 2.7m door!!)

Mulhouse, ik bleef een dag, liep door het park naar de tram, door het leuke stadscentrum, 30 graden!! en kocht een zomers wit Tshirt.
De VVV natuurlijk gesloten tussen de middag, dus ik lunchte onder een grote parasol met een “tarte flambé forestierre” een flinterdunne knapperige pizza met paddenstoelen! en een heerlijk glas koele witte wijn.
De klokken van de kathedraal, kinderen in een draaimolen, duiven die uit de fontein komen drinken, een violist met elektronische begeleiding....... helemaal vakantie.
De musea zijn gratis, gelukkig maar, want het stelde niet veel voor.
Ik wilde naar de 'Kunsthalle' (centre d'art contemporaine), kon ik niet vinden, bleek IN het universiteits gebouw te zijn. De expositie van Simon Starling 'trois cent kilogramme par metre carré ' was wat het zei: een grote kale betonnen hal met een aantal magazijn-kasten, vol met van alles. Blijkbaar vol gestapeld tot de 300kg bereikt was. Deed mij erg aan mijn eigen kelder in Bergentheim denken.
Toen kon ik kiezen: lopend terug naar de camping (leek niet zover maar het was nog steeds 30 graden) of lopen naar de tramhalte (leek net zover). Om 5uur lag ik in het heerlijk koele water van het (verwarmde) zwembad op de camping, met een koude crodino uit eigen koelkast.
Internet bleek niet te werken maar stroom wel, dus ik zat die avond met een flesje wijn buiten, met de mooie film 'de ontdekking van de hemel' op mijn laptop.

Ik had besloten donderdag in NL te zijn, op de camping in Oisterwijk, om de campersolo zomerweek mee te beleven. Dat werd dus een lange dag: 650 km!!!
Het werd een zware dag, met veel files en ongelukken, één goedmakertje: in Luxemburg diesel getankt voor 1.22 per liter!
Ik kwam om 6 uur op de camping. “de week” begint op vrijdag maar er komen steeds meer camperaars 'iets' eerder en er stonden er al heel wat! De grote tent stond al: het frame, zonder het doek, want het waaide enorm. Ik liep met mijn fles en mijn glas het terrein op en al gauw schoof ik aan bij ik bij een stel borrelaars. Even bijpraten en verder... Na de 3e landingsplaats was mijn fles leeg en mijn hoofd vol en ging ik naar mijn camper.
Heerlijk geslapen, weer op Nederlandse bodem.

vrijdag, om half tien pas wakker! Jaap had met voldoende hulpkrachten de tent al opgebouwd, dus met stoel en beker naar de koffie. Heerlijk om na 7 weken velen weer te zien .
De camping is nieuw (niet klaar dus), er was nog geen stroom, 4 nood-toiletten, voor douche en afval een heel eind lopen. Om 4uur in de tent kennismaken met een aantal nieuwkomers, we besluiten direkt met een groepje te gaan eten in het restaurant. Een nieuwe formule: géén gezamenlijk diner (met 150man) op zaterdag, maar eten in kleine groepjes, zodat je elkaar leert kennen.
Vrijdagavond HappyHour in de grote tent: welkom, koffie, hapjes&drankjes aangeboden: dat werd dus half 2......
Op zaterdag hadden we een fantastisch swingfeest, een uitstekende band die ons in volle vaart de dansvloer op kreeg. Hans Bom, wil jij op facebook de foto plaatsen waar ik met ome Joop (89 jaren jong) dans?

We hebben het leuk met elkaar, zelfs nu het al 2 dagen regent en het terrein niet gedraineerd blijkt te zijn. Met laarzen en paraplu's banen wij ons een weg naar de gezelligheid. De workshop line-dance wordt 'waterlinie-dansen' en voor de kano-tochten hoeven we ook de tent niet uit. Mijn verjaardagskado van Frances (een tas vol afgeschreven bieb-boeken) is een succes: ik heb een grote PAKeenBOEK-bak in de tent neergezet, die is al bijna leeg.

Het is wéér maandagmiddag, de weekenders zijn vertrokken (er zijn binnen onze club nog steeds mensen bereid om te werken voor ónze AOW), de mid-wekers komen nu binnen, ik zie het veld alweer behoorlijk vol lopen. Om 5 uur maar eens iemand met een grote camper op zoeken, want het wordt geen Happy Hour in de zon vandaag.
Op een droog moment maar eens over de enorme camping gelopen. Het 'oude' terrein ziet er goed uit, in het restaurant mijn 'goed-voor-een-brabants-spelt-worstenbroodje'bon ingewisseld en daarbij ook maar een spelt-biertje geprobeerd: lekker!
Mijn buren waren inmiddels allemaal vertrokken dus ik stond niet meer 'op stroom' (doorgelust) en moest mijn camper dichter bij een stroompaal zetten. Het lukte zonder slippen door de diepe plassen te komen. Mijn oranje Ikea plu waaide weg en ligt nu als een zonnetje te stralen midden in het ven. Ik kwam Lillian tegen die op zoek was naar een Happy Hour en dus bij haar aan de witte wijn. Het bezwaar van een grote camper is dat ze altijd bij joú op de borrel komen!
Met Lillian, Ad, Anita, Ineke, zoutjes, gehaltballetjes, olijven werd het ineens 8 uur: koffietijd!
Jaap had 's middags een aantal afvoerkanalen gegraven en het gras in de tent was vrijwel droog. HULDE!!
De tent was weer vol, veel nieuwkomers, veel bekende gezichten, heerlijk weerzien.
Na voldoende koffie en informatie kwamen overal flessen drank vandaan, ik haalde mijn 3liter-tapdoos rode wijn (zo kun je nog eens een drankje aanbieden!). Op de achtergrond zorgde Harmusic voor muzikale omlijsting, maar er was teveel te praten en de grond was nog te soppig om er een echt dansfeest van te maken. Dat was zaterdagavond wel anders........ met een steengoeie sixties band in een zaaltje, er werd flink geswingt door de 60plussers. Ik heb zelfs nog met ome Joop (89!!) gedanst.
Deze keer ging ik niet als laatste de tent uit, ik had 15 uur internet ingekocht en wilde mijn vele email- en facebook berichten lezen. Na mijn vertrek uit Italie gaan de aardschokken daar nog steeds heftig door: nicht Henriette (ten N van Modena) slaapt in de camper omdat de lampen hangen te zwaaien in huis, nicht Eva (ten Z van Modena) heeft in de tuin haar tent opgezet, de honden willen niet meer het huis in. Zij had een ticket voor een weekje NL maar ze blijft daar.
Hier in Oisterwijk alles doodstil, in de verte het gebrom van de generator, een heldere hemel en een stralend volle maan!!!
en toen kon ik niet slapen............ KOUD! Elektrische deken aan, extra dekbed erbij, dommeldommel, het werd alweer licht, ramen beslagen dus ik kon niets zien........ dacht ik, maar het was een dikke wolk mist boven het ven. Prachtig gezicht! De lucht werd roze, ganzen lopen door de plassen tussen de campers en plompen het water in, snuffelen aan mijn oranje plu. Een vroege vogel met sigaret blaast ook dikke mistwolken de lucht in en maakt foto's (even uitzoeken wie dat was). Ik ga mijn bed uit om thee te zetten en zie dat het kwart voor 6 is.
Inmiddels komt de zon stralend achter de bomen vandaan, dit wordt weer een geweldige dag, de laarzen nog wel aan maar de plu kan weer in de schuur.
Ik denk niet dat ik vandaag al weer naar huis wil.

  • 05 Juni 2012 - 06:29

    Dorotique:

    weer 'n leuk verslagje marjolijn, bedankt

  • 05 Juni 2012 - 09:28

    Tineke ( Museum):

    Tot zondag marjolijn.
    Zal wel even wennen zijn weer in het Groningse.
    Maar ook leuk, toch?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marjolijn

ik maakte al vele reizen en reisverslagen. naar Thailand (2006) naar Frankrijk/Italie (2008) naar India (2008) ook nog reisverslagen van lang geleden over ons leven in het Midden Oosten. Binnenkort met de camper op stap, zie wel waar ik kom. Dit is een mooie plek om mijn verhalen achter te laten, voor wie ze lezen wil.........

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 918
Totaal aantal bezoekers 179450

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2020 - 28 Oktober 2020

Op reis? Op voorgoed! Naar Asturias

28 Oktober 2019 - 01 April 2020

Winter 2019-2020

10 Oktober 2018 - 15 Maart 2019

2018/19 overwinteren

27 Augustus 2017 - 28 Maart 2018

Winter 2017-2018

22 Mei 2015 - 22 Mei 2015

2015

06 September 2014 - 06 November 2014

Balkan & Turkije met Vagebond

26 Februari 2014 - 27 Maart 2014

2014, een jaartje weg uit Groningen.........

07 November 2013 - 27 November 2013

kon bakka in swietie sranang

07 Juli 2013 - 20 Juli 2013

op stap door NL en iets verder

01 Mei 2013 - 31 Mei 2013

solo door Spanje

12 Maart 2013 - 31 Mei 2013

met Vagebond naar Marokko

07 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

solo noord wijnreis

22 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

nu eens niet solo

15 April 2012 - 01 Juni 2012

weer met de camper op stap

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

met de campersolo's op stap

Landen bezocht: