weer even pauze - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu weer even pauze - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

weer even pauze

Door: liefsvanlijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

16 September 2011 | Nederland, Groningen

ja, wéér in Groningen en wéér even pauze, we zijn alweer bijna 4 weken verder.
Het Noorderzon Festival bleef geweldig, ik deed mee aan de dwaze quiz in Arno's Aperitief en won 2 kaarten voor een Russische Voorstelling die avond in de Schouwburg, Dmitry Krymov!! Dat was een belevenis natuurlijk.
Die zaterdag ging ik naar het verjaardagsfeestje van Tako (zwerftak.waarbenij.nu) en ontmoette zijn vrienden, die ook mijn reisverslag gelezen hadden. Ik heb op een memostick alle foto's van Tako mee genomen en geniet weer als ik de plaatjes zie. Ja, de plaatjes die ik jullie ook beloofd heb! Inmiddels ook de officiele foto cd van onze reis ontvangen en alles van Jaap overgenomen, dus ik kan aan de slag.........
De camper-salon in Dusseldorf was weer een ont-moeten met bekenden. Met veel bier en plezier in de feesttent en BBQ op de parkeerplaats onder de landingsbaan. Ondertussen heb ik mijn verwarming in de camper laten repareren door de Truman service die daar rond rijdt, dus ik ben weer klaar voor de winter. Maar dan eerst 4 winterbanden... oefff, wat een prijzen........!!
3 september , na 8 weken, eindelijk weer achter de balie in het museum, heerlijk! om weer te mogen 'werken'. Fijn de collega's weer te spreken, ook dit is toch wel een stukje van mijn leven dat ik niet zou willen missen. Straks ga ik met ons 'museumclubje' bij één van ons op de koffie, daarna met elkaar naar het museum 'de Buitenplaats' in Eelde.
Het afgelopen weekend hadden we onze 3e bijeenkomst dit jaar van de NKC-camperSOLO groep. Inmiddels een club van 350 alleengaande camperaars. Voor 'nieuw alleengaanden' altijd weer een grote schok als ze aankomen. Het ziet er ook vreselijk uit: zoveel campers op een rijtje....... dat wil je toch niet!!! maar wij weten dat (nog) en vangen elkaar daar goed in op. Het is voor iedereen een grote beslissing na, meestal jaren lang sámen reizen, nu solo verder te gaan. Er is aandacht voor elkaar, ruimte voor luisteren, begrip en verdriet, maar ook Happy Hours, samen eten, dansen, plannen maken. Dat is de waarde van deze club, daarvoor hebben Ada&Cor vorig jaar terecht een lintje gekregen. In 15 jaar groeide de groep van 15 naar 350 leden! Op dit moment iets meer vrouwen dan mannen. JA ! Wij, Stoere Vrouwen achter het stuur!!
We stonden met 150 campers op een mooi maar modderig terrein op het 'eiland van Maurik'. Gelukkig was er een hal voor ons, dus de grote tent hoefde niet opgezet te worden. Gelukkig maar, die tent had het noodweer zaterdagavond waarschijnlijk niet overleefd.
Deze bijeenkomsten zijn bedoeld om elkaar te ontmoeten en reisafspraken te maken. Op een white board kan je je wensen of voorstellen schrijven en zo vind je elkaar.
Ik had geschreven dat ik in oktober nog wel even naar Dresden wil (een plan dat al 2x niet doorging) en al spoedig had ik een groepje van 8 om me heen. Nu afwachten hoeveel er van die 8 overblijven, en dan gaan we van 16 tot 26 oktober weer even op pad. Dresden was ik ooit één dag, het is een prachtige stad die op indrukwekkende wijze is weder opgebouwd na enorme verwoesting aan het eind van de 2e WO. De Frauenkirche is een mooi voorbeeld van internationale samenwerking, jonge mensen uit de hele wereld hielpen mee.
En nu hoor ik dat Leipzich ook veel te bieden heeft, misschien moeten we dat ook nog invoegen in ons programma. Daarna de benen strekken in het Natuurpark Sachsischer Schweiz, met diepe dalen, touwbruggen en hoge rotsen......... genoeg te beleven op een dagreis van Groningen.
En dan nog even kijken bij mijn broer in Tsjechie die doorlopend aan zijn huis verbouwt.
Het laatste weekend van oktober, voordat de meeste campings sluiten, gaan we nog naar camping Liederholt in Beekbergen, reunie met de Baltische Reizigers die in het land zijn. Leo ligt dan al te overwinteren in Spanje, Ruurd maakt op dat moment een reis naar Israel......... ik ben niet de enige die Altijd Onder Weg is.

Krijg net een mail van waarbenjij... :laat je reisverslag tot een boek maken! tot 25 septmeber 2e exemplaar gratis. Misschien is dit een goede reden mijn Rusland Reis van foto's te voorzien en te laten inbinden.
Maar nu naar de koffie!
tot later,
liefs van Marjolijn

.

  • 16 September 2011 - 13:18

    Charlotte:

    Zelfs in je pauze heb je nog genoeg te doen! Leuke belevenissen en vooruitzichten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marjolijn

ik maakte al vele reizen en reisverslagen. naar Thailand (2006) naar Frankrijk/Italie (2008) naar India (2008) ook nog reisverslagen van lang geleden over ons leven in het Midden Oosten. Binnenkort met de camper op stap, zie wel waar ik kom. Dit is een mooie plek om mijn verhalen achter te laten, voor wie ze lezen wil.........

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 179530

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2020 - 28 Oktober 2020

Op reis? Op voorgoed! Naar Asturias

28 Oktober 2019 - 01 April 2020

Winter 2019-2020

10 Oktober 2018 - 15 Maart 2019

2018/19 overwinteren

27 Augustus 2017 - 28 Maart 2018

Winter 2017-2018

22 Mei 2015 - 22 Mei 2015

2015

06 September 2014 - 06 November 2014

Balkan & Turkije met Vagebond

26 Februari 2014 - 27 Maart 2014

2014, een jaartje weg uit Groningen.........

07 November 2013 - 27 November 2013

kon bakka in swietie sranang

07 Juli 2013 - 20 Juli 2013

op stap door NL en iets verder

01 Mei 2013 - 31 Mei 2013

solo door Spanje

12 Maart 2013 - 31 Mei 2013

met Vagebond naar Marokko

07 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

solo noord wijnreis

22 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

nu eens niet solo

15 April 2012 - 01 Juni 2012

weer met de camper op stap

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

met de campersolo's op stap

Landen bezocht: