weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: liefsvanlijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

04 November 2010 | Nederland, Groningen

het werd een goeie reis terug naar NL. Het was koud en geen files, dus geen probleem zonder ventilator te rijden. Ik kwam uiteraard bij Keulen weer in de file en had in die laatste 3 uur geen zin meer, ben toen naar de bekende Stellplatz in Goch gereden. Daar kwam ik in het donker in de stromende regen, dus de volgende ochtend zag ik pas hoe prima die plaats is! voor 3 euro mag je 24 uur staan, en er zijn voorzieningen als water, afvoer en stroom, dus het is daar altijd druk. En dat is gezellig, want camperaars zijn altijd in voor een praatje. Zo hoor je nog eens wat. Helaas geen tijd om het mooie stadje te gaan bekijken, dat op loop afstand ligt.
Ik moest wel weer aan de nederlandse snelwegen wennen: inhalende vrachtwagens, te weinig afstand bewaren, brrrrrrrrr, blij toen ik weer in Bergentheim was. Direct de camper bij de garage ingeleverd voor APK en reparatie van de ventilator, dus één nachtje in mijn andere bed geslapen.
Vrijdag werd vriendin Ingrid 50, feestje!! Ik ken Ingrid al 'haar halve leven': wij waren in 1986 buren in Qatar, zij gingen een verlof in 'mijn huisje in het bos' en hebben daar toen ook een huis gekocht en later nieuw gebouwd. Wij kwamen elkaar tijdens ons beider expat-leven telkens weer in Bergentheim tegen en deelden dan onze ervaringen. Op dit moment werkt Chris, de man van Ingrid weer in Qatar, waar in 25 jaar veel veranderd is! Ik heb op die feestavond aan de hand van anecdotes en foto's wat van die herinneringen opgehaald en besef weer dat ik toch al heel wat meegemaakt hebt!

Vanuit Groningen, hondeweer vandaag.
Letterlijk, want ik heb een geweldige logé : Balou, de buldog van een camper kennis die vandaag naar de 'Snieschool' moet.
Dat wordt dus wandelen in de regen door de stad, met een plastic zakje.
Balou heeft al in een half uur een grote buffelhuid-kluif verorberd en ligt nu te piepen om aandacht. Ze is nog jong, maar al veel kilo's, moet nog veel leren. Neemt een aanloop en springt op je schoot, daar moet je wel op voorbereid zijn!
Ik zit te wachten op de energiewacht, met behangen heb ik de oude thermostaat los gehaald, ik krijg een nieuwe. Heb de verwarming dus nog niet aangehad, maar toen ik dinsdagavond thuis kwam in mijn flatje zonder open haard, was dat wel fris!
Een mooie tijd om mij eens bezig te gaan houden met de honderden foto's die ik de laatste maanden maakte. Zal ik toch eindelijk leren hoe windows7 en picasa werkt! Zo geniet ik al mijn reizen na, vanachter het oude bureau van mijn vader.
Het museum gaat 18 december weer open, met een prachtige expositie over het 'onbekende Rusland' Orientaalse schilderkunst van 1850 tot 1920. Ik zal 2e kerstdag werken, dus ik ben dan in ieder geval in Groningen. Als iemand de kerstvakantie gebruik wil maken van mijn riante huis in Bergentheim: laat het weten, IK vind het daar veel te stil en groot in mijn eentje.
Nu ga ik voor het eerst proberen een foto te plaatsen bij dit verslag, het wordt een plaatje van mijn logé Balou en mensen die mij langer kennen zullen begrijpen dat ik vandaag helemaal gelukkig ben !!
ik ga genieten van het hondeweer,
en wens jullie een mooie kleurige herfst.