weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu weer thuis - Reisverslag uit Groningen, Nederland van marjolijn hendriksen - WaarBenJij.nu

weer thuis

Door: liefsvanlijn

Blijf op de hoogte en volg marjolijn

04 November 2010 | Nederland, Groningen

het werd een goeie reis terug naar NL. Het was koud en geen files, dus geen probleem zonder ventilator te rijden. Ik kwam uiteraard bij Keulen weer in de file en had in die laatste 3 uur geen zin meer, ben toen naar de bekende Stellplatz in Goch gereden. Daar kwam ik in het donker in de stromende regen, dus de volgende ochtend zag ik pas hoe prima die plaats is! voor 3 euro mag je 24 uur staan, en er zijn voorzieningen als water, afvoer en stroom, dus het is daar altijd druk. En dat is gezellig, want camperaars zijn altijd in voor een praatje. Zo hoor je nog eens wat. Helaas geen tijd om het mooie stadje te gaan bekijken, dat op loop afstand ligt.
Ik moest wel weer aan de nederlandse snelwegen wennen: inhalende vrachtwagens, te weinig afstand bewaren, brrrrrrrrr, blij toen ik weer in Bergentheim was. Direct de camper bij de garage ingeleverd voor APK en reparatie van de ventilator, dus één nachtje in mijn andere bed geslapen.
Vrijdag werd vriendin Ingrid 50, feestje!! Ik ken Ingrid al 'haar halve leven': wij waren in 1986 buren in Qatar, zij gingen een verlof in 'mijn huisje in het bos' en hebben daar toen ook een huis gekocht en later nieuw gebouwd. Wij kwamen elkaar tijdens ons beider expat-leven telkens weer in Bergentheim tegen en deelden dan onze ervaringen. Op dit moment werkt Chris, de man van Ingrid weer in Qatar, waar in 25 jaar veel veranderd is! Ik heb op die feestavond aan de hand van anecdotes en foto's wat van die herinneringen opgehaald en besef weer dat ik toch al heel wat meegemaakt hebt!

Vanuit Groningen, hondeweer vandaag.
Letterlijk, want ik heb een geweldige logé : Balou, de buldog van een camper kennis die vandaag naar de 'Snieschool' moet.
Dat wordt dus wandelen in de regen door de stad, met een plastic zakje.
Balou heeft al in een half uur een grote buffelhuid-kluif verorberd en ligt nu te piepen om aandacht. Ze is nog jong, maar al veel kilo's, moet nog veel leren. Neemt een aanloop en springt op je schoot, daar moet je wel op voorbereid zijn!
Ik zit te wachten op de energiewacht, met behangen heb ik de oude thermostaat los gehaald, ik krijg een nieuwe. Heb de verwarming dus nog niet aangehad, maar toen ik dinsdagavond thuis kwam in mijn flatje zonder open haard, was dat wel fris!
Een mooie tijd om mij eens bezig te gaan houden met de honderden foto's die ik de laatste maanden maakte. Zal ik toch eindelijk leren hoe windows7 en picasa werkt! Zo geniet ik al mijn reizen na, vanachter het oude bureau van mijn vader.
Het museum gaat 18 december weer open, met een prachtige expositie over het 'onbekende Rusland' Orientaalse schilderkunst van 1850 tot 1920. Ik zal 2e kerstdag werken, dus ik ben dan in ieder geval in Groningen. Als iemand de kerstvakantie gebruik wil maken van mijn riante huis in Bergentheim: laat het weten, IK vind het daar veel te stil en groot in mijn eentje.
Nu ga ik voor het eerst proberen een foto te plaatsen bij dit verslag, het wordt een plaatje van mijn logé Balou en mensen die mij langer kennen zullen begrijpen dat ik vandaag helemaal gelukkig ben !!
ik ga genieten van het hondeweer,
en wens jullie een mooie kleurige herfst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marjolijn

ik maakte al vele reizen en reisverslagen. naar Thailand (2006) naar Frankrijk/Italie (2008) naar India (2008) ook nog reisverslagen van lang geleden over ons leven in het Midden Oosten. Binnenkort met de camper op stap, zie wel waar ik kom. Dit is een mooie plek om mijn verhalen achter te laten, voor wie ze lezen wil.........

Actief sinds 27 Feb. 2010
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 179461

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2020 - 28 Oktober 2020

Op reis? Op voorgoed! Naar Asturias

28 Oktober 2019 - 01 April 2020

Winter 2019-2020

10 Oktober 2018 - 15 Maart 2019

2018/19 overwinteren

27 Augustus 2017 - 28 Maart 2018

Winter 2017-2018

22 Mei 2015 - 22 Mei 2015

2015

06 September 2014 - 06 November 2014

Balkan & Turkije met Vagebond

26 Februari 2014 - 27 Maart 2014

2014, een jaartje weg uit Groningen.........

07 November 2013 - 27 November 2013

kon bakka in swietie sranang

07 Juli 2013 - 20 Juli 2013

op stap door NL en iets verder

01 Mei 2013 - 31 Mei 2013

solo door Spanje

12 Maart 2013 - 31 Mei 2013

met Vagebond naar Marokko

07 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

solo noord wijnreis

22 Juli 2012 - 09 Augustus 2012

nu eens niet solo

15 April 2012 - 01 Juni 2012

weer met de camper op stap

10 Juli 2011 - 20 Augustus 2011

met de campersolo's op stap

Landen bezocht: